הקטנת חזה – מה זה ולמי זה מתאים?

גודל החזה הוא לרוב תוצאה של גנטיקה אך ניתן לשנות את המבנה וגודלו של החזה באמצעות ניתוח. נשים בעלות חזה גדול בוחרות לרוב לעבור הליך הקטנת חזה בגלל סיבות רפואיות כמו כאבי גב או כיוון שהן אינן מרוצות מהמראה של החזה שלהן.
הקטנת חזה
משך הטיפול -
שעתיים עד חמש שעות
טווח מחירים -
14,000-30,000 ₪
זמן החלמה -
שבוע עד חזרה לשגרה
סוג הטיפול -
הרדמה מלאה

מהו ניתוח הקטנת חזה

מדובר בניתוח שבו מסירים עודפים של רקמות, עור ושומן מהחזה. ניתוח הקטנת חזה מהווה פתרון נשים אשר חוות כאבי צוואר או כאבי גב כתוצאה מגודלו של החזה שלהן. בדומה לניתוחי הגדלת חזה או הרמת חזה, גם לניתוח זה יש סיכונים וסיבוכים אפשריים וחשוב להגיע להחלטה רק לאחר שמודעים לכל ההשלכות האפשריות כאשר מרבית הנשים שעוברות הקטנת חזה מרוצות מהתוצאה. ניתוח הקטנת חזה מבוצע גם על גברים שסובלים ממצב של גינקומסטיה. 

פגישת ייעוץ לקראת הקטנת חזה

בזמן פגישת הייעוץ עם הרופא המטפל, הנושא של ההיסטוריה הרפואית יעלה ולכן חשוב מאוד להגיע עם כל המידע הרלוונטי. המנתח יצטרך לדעת האם נעשו ניתוחים בעבר של הוצאת גושים מהשד או האם ידוע על כל מצב רפואי שיש לו השפעה על השדיים. ההיסטוריה הרפואית של המשפחה גם היא תעלה וחשוב מאוד להיות כנים וישרים עם המנתח בנוגע לסיבה שבגללה מעוניינים לבצע את הניתוח. השאלות של המנתח יכולות לנגוע גם בפן הריגשי של הרצון לעבור הקטנת חזה – כיצד המטופלת מרגישה עם השדיים בגודלם הנוכחי, האופן שבו היא מתמודדת עם הדימוי העצמי שלה. כל זה יהווה אינדיקציה מבחינת המנתח ליכולת שלה להתמודד עם תוצאות הניתוח. בזמן הייעוץ, הרופא המטפל גם יצלם את החזה וידון בהליך שיש לבצע על מנת להגיע לתוצאה הרצויה כמו כמות רקמת השד שיהיה צורך להסיר. המנתח אף עשוי לבקש בדיקות ממוגרפיה לפני הניתוח. בפגישה זו ניתן להעלות את כל השאלות שיאפשרו למטופלת להיערך בצורה הטובה ביותר להליך הקטנת חזה ולתהליך ההחלמה. המנתח יעבור על שגרת היום יום של המטופלת על מנת להיות בטוח שהיא מגיעה במצב בריאותי תקין לניתוח – במידה ומדובר במטופלת שמעשנת, המנתח יבקש לחדול מעישון למשך מספר ימים לפני הניתוח. הנחיה נוספת יכולה להיות הפסקה של נטילת תרופות מסוימות כמו אספירין או תרופות נוגדות דלקת. נושא עלות הניתוח גם הוא יעלה בזמן הייעוץ כאשר עבור ניתוח הקטנת חזה מחיר נקבע בהתאם למורכבות של כל מקרה.

הקטנת חזה

איך להיערך לניתוח

המטופלת צריכה להיות בריאה במידה שתאפשר לניתוח לעבור בהצלחה ולשם כך חשוב שהיא תמלא אחר ההוראות של המנתח בנוגע לאופן שבו יש להתכונן לניתוח ולתקופת ההחלמה. לפני הניתוח, כדאי להכין את הבית במספר דברים שיקלו על ההחלמה – להכין מלאי זמין של קרח שיכול להקהות את תחושת הכאב והחוסר נוחות , לוודא שיש מלאי של תחבושות גזה ומטליות נקיות,  לדאוג שיהיו חולצות שאינן צמודות לגוף ולרכוש קרמים אותם צריך למרוח על החתכים. בנוסף, במידה ומדובר במקרה שמצריך אשפוז לילה להשגחה, כדאי מראש לוודא שיש בן משפחה או חברה שתישאר עם המטופלת בלילה ואף תיקח אותה הביתה יום למחרת.

הליך הקטנת חזה

ההליך אורך בין שעתיים לחמש שעות והוא נעשה תחת הרדמה כללית. עבור כל מקרה בו נדרשת הקטנת חזה, המנתח מתאים את טכניקת הניתוח וזאת בהתאם לגודל והצורה של השד וכמות הרקמות שיש להסיר. ישנן שלוש שיטות לבצע הקטנת חזה:

  • שאיבת שומן – ביצוע חתכים קטנים בעור והכנס של צינוק שמחובר למכונת ואקום ששואבת החוצה את השומן והנוזלים שנמצאים בשד. טכניקה זו מתאימה במקרים שבהם נדרשת הקטנת חזה לא מאוד רחבה והיא מתאימה לאנשים שהעור שלהם עדיין מאוד גמיש
  • הקטנת חזה אנכית – מיועדת עבור נשים בעלות חזה בגודל בינוני כשהעור כבר אינו מאוד גמיש. טיפול זה מתבצע באמצעות ביצוע חתך שמתחיל סביב הארולה ונמשך עד לקפל שמתחת לשד. רקמות ושומן ומוסרים ואז המנתח מבצע עיצוב והרמה של השד.
  • שיטת עוגן – ביצוע חתכים מקצה הארולה ועד למקום שבו השד והחזה מתקפלים. מדובר בניתוח יותר מורכב ואינטנסיבי והוא מיועד לנשים עם חזה גדול שסובלות מצניחת השד או חוסר התאמה קיצוני בין השדיים. 

בתום הניתוח, המנתח לרוב מכניס צינורות ניקוז עבור נוזלים, תופר את החתכים ועוטף את השדיים בגזה מיוחדת צמודה. לעיתים המטופלת מתבקשת גם לענוד חזייה כירורגית.

תהליך ההתאוששות לאחר הניתוח

חשוב להיערך מראש לתקופת ההחלמה שלאחר הקטנת חזה. יש לקחת בין שבוע לשבועיים חופש מהעבודה ולקבוע פגישת מעקב אצל הרופא המנתח על מנת להסיר את התחבושות. יש להימנע לפחות למשך חודש מכל פעילות גופנית כולל הרמה של משאות כבדים ולהיות מוכנים לתחושת עייפות וכאב שילוו את תקופת ההחלמה. המנתח כמובן ידאג לתת מרשם למשכך כאבים על מנת להקל על הכאבים. ישנן תופעות לוואי שיכולות להופיע לאחר הניתוח כמו הדבקה, אובדן תחושה באזור הפטמות או השדיים, נפיחות או שטפי דם – כל אלה יחלפו עם הזמן.

כמה זמן אורך ניתוח הקטנת חזה?

משך הניתוח הוא בין שעתיים לחמש שעות, תלוי במורכבות הטיפול

כמה עולה לעשות ניתוח להקטנת חזה?

המחיר משתנה אך נע בין 14,000₪ל30,000₪

כמה זמן לוקח להחלים מניתוח הקטנת חזה?

ההחלמה אורחת עד חודש שבו מומלץ להמנע מפעילות מאומצת ומגירויים באיזור החזה אך תוך שבוע אפשר לחזור לשגרה רגילה וכבר יום אחריי אפשר להתחיל להתקלח במים פושרים

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הקטנת חזה

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?