בוטוקס במצח – כל מה שצריך לדעת

הטיפול באמצעות בוטוקס במצח יכול להסיר קמטים ולטשטש את עקבות הגיל. נשים וגברים המעוניינים להחזיר לעצמם את המראה הצעיר בוחרים באפשרות של טיפולי בוטוקס. הטיפול נחשב לבטוח, העלות שלו כבר לא יקרה כבעבר והטיפול נמשך זמן קצר.
כמתים - בוטוקס במצח

הטיפול באמצעות בוטוקס במצח יכול להסיר קמטים ולטשטש את עקבות הגיל. נשים וגברים המעוניינים להחזיר לעצמם את המראה הצעיר בוחרים באפשרות של טיפולי בוטוקס. הטיפול נחשב לבטוח, העלות שלו כבר לא יקרה כבעבר והטיפול נמשך זמן קצר.

מה זה בוטוקס?

המונח בוטוקס הוא קיצור של חומר שנקרא בוטולינום טוקסין סוג A. החומר אושר לשימוש בשנת 2002 והוא מהווה פתרון קוסמטי עבור אנשים המעוניינים לבצע החלקה של הקמטים. למרות שלאורך השנים נוצרו מתנגדים לשימוש בבוטוקס, השימוש בו הוא עדיין פופולארי וניתן אף להשתמש בו כפתרון למקרים של מיגרנות כרוניות או הזעת יתר. שלא כמו חומצה היאלורונית, באמצעות בוטוקס ניתן לשתק את השרירים שנמצאים מתחת לעור.

האם בוטוקס במצח מונע קמטים?

התשובה היא כן – הבוטוקס הוא רעל מטוהר שבאמצעותו ניתן להפחית קווי מצח אופקיים ואנכיים ואף לטשטש את ההופעה של "רגלי עורב". החומר מאט את הפעולה של השרירים אשר מתכווצים מספר רב של פעמים לאורך היום ולבסוף יוצרים קמטים בעור. בכל אזור שבו מזריקים בוטוקס נגרמת הפרעה בגירוי העצבים של השריר שיוצר את הקמטים. באמצעות הבוטוקס ניתן גם לטשטש את הקווים שמופיעים בין הגבות, לטפל בהרמה של זוויות הפה, להחליק סימנים קטנים בסנטר ואף לטשטש קמטים באזור הצוואר.

בוטוקס במצח – איך זה נראה?

בוטוקס במצח חייב להיעשות על ידי מומחה בתחום על מנת לוודא שהמראה הטבעי של הפנים נשמר. הזרקת בוטוקס לא אמורה לבטל את הבעות הפנים אלא לרכך אותן – בין אם מדובר בחיוך או הזעפת פנים. הבוטוקס משתק את השרירים אך הוא אינו פוגע ביכולת התחושה בפנים. כאשר הזרקת בוטוקס נעשית בצורה נכונה ומקצועית, ניתן להעניק למצח מראה מושך וצעיר. הזרקה מוגזמת של בוטוקס במצח עלולה ליצור מראה מזויף ולא טבעי לכן כמות החומר המוזרק חייבת להיות מותאמת לגודל השרירים, עובי ועומק הקמטים הקיימים.

בוטוקס במצח

כמה זמן מחזיק בוטוקס במצח

ההשפעה המלאה של הזרקת בוטוקס במצח מופיעה לאחר כשבוע למרות שניתן כבר להבחין בשינויים ובקיפאון של השרירים כיום לאחר ההזרקה.  הזרקת החומר מחזיקה לרוב בין שלושה לארבעה חודשים כאשר ההשפעה חולפת בהדרגה ולא בפתאומיות. במידה ומרוצים מן המראה של המצח לאחר ההזרקה, ניתן להגיע להזרקה נוספת לאחר כארבעה חודשים או כאשר מתחילים להבחין שההשפעה של ההזרקה קודמת מתחילה לחלוף. על אף הניסיונות למצוא טיפולים שיאריכו את ההשפעה של הזריקה, כיום ניתן רק לבצע פעולות שיתמכו בטיפול וישמרו אותו לאותם כמה חודשים. שמירה על בריאות העור באמצעות מריחת קרם הגנה, שימוש בנוגדי חמצון ואף הקפדה על תזונה נכונה יועילו וישמרו את התוצאות של הזרקת בוטוקס במצח. במקרים שבהם לא מרוצים מהתוצאות, אין ברירה אלא לחכות את הזמן שייקח לחומר להתפוגג. שלא כמו במקרים של הזרקת חומצה היאלורונית, לא ניתן להחדיר חומר שימיס את הבוטוקס אך כיוון שמדובר בהשפעה שנמשכת רק כשלושה חודשים, מדובר בזמן המתנה יחסית קצר. 

האם בוטוקס בטוח לשימוש

להזרקת בוטוקס במצח ישנם סיכונים כיוון שהחומר שמוזרק עלול להתפשט לאזורים נוספים ולא רק להתרכז באזור שבו רצינו להעלים את הקמטים. התוצאה של פעולה זו עלולה להיות חולשה בשרירים נוספים ואף קושי בנשימה – תסמינים אלה יכולים להופיע בשבועיים הראשונים לאחר הזרקת החומר אך גם מספר שבועות לאחר ביצוע ההליך. רוב תופעות הלוואי שמופיעות קשורות לאופן שבו ההזרקה בוצעה בין אם מדובר בנפיחות באזור, תחושת כאב או הופעה של שטפי דם. כאב ראש גם עלול להופיע במידה ולא מבצעים את ההזרקה בצורה נכונה ומקצועית. 

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

בוטוקס במצח

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?