הזרקת חומצה היאלורונית – להראות צעירים

הגוף שלנו עובר לא מעט שינויים לאורך השנים וניתן לראות סימנים וקמטים שמופיעים בעיקר באזור הפנים. עבור מי שמעוניין להיראות צעיר יותר קיימת האפשרות של הזרקת חומצה היאלורונית. באמצעות חומר המילוי ניתן למזער את סימני ההזדקנות ואף להעלימם לחלוטין.
הזרקת חומצה היאלורונית

חומרי מילוי לעור – הזרקת חומצה היאלורונית

יש להבדיל בין חומרי מילוי דרמליים כמו בוטוקס לבין חומרי מילוי לעור כמו חומצה היאלורונית. הבוטוקס מאפשר מעין הקפאה של השרירים על מנת להפחית את כמות הקמטים. הזרקת חומצה היאלורונית לעומת זאת מסייעת בהחלקה של העור ואותם קמטים כאשר החומר מוזרק מתחת לעור באמצעות שימוש במחט. חומצה היאלורונית מיוצרת באופן טבעי בגוף והיא נמצאת בעור ובסחוס. חומצה היאלורונית מחזיקה לרוב בין חצי שנה לשנתיים ומדובר בהליך שנחשב לבטוח ולכן הוא גם מאוד פופולארי. ההזרקה מסייעת לעור לשמור על הלחות שלו ומעניקה לו נפח. ניתן למצוא את החומר גם בקרמים שונים אך במינון נמוך אך רק הזרקה יכולה ליצור את האפשר של החזרת הנפח לפנים. 

הזרקת חומצה היאלורונית – איך להיערך?

לפני שמחליטים לעבור הליך של הזרקת חומצה היאלורונית, יש להגיע להתייעצות עם מומחה בתחום ולעשות תיאום ציפיות בנוגע לתוצאות הטיפול. חשוב לדווח בפגישה זו על אלרגיות ורגישויות שידועות מראש. ההליך לא נחשב כפולשני ובמרבית מן המקרים ניתן כבר לבצע אותו בתום אותה פגישת ייעוץ. לפני הטיפול, הרופא המבצע ייתן הנחיות שיש להקפיד עליהן – אי נטילת תרופות כמו אספירין ואיבופרופן, הימנעות מעישון ומצריכת אלכוהול. הקפדה על ההנחיות תבטיח את הצלחת הטיפול ותמנע הופעה של שטפי דם באזור הטיפול. 

רופא עושה הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים
הזרקת חומצה היאלורונית

איך הזרקת חומצה היאלורונית עובדת

כאמור, חומצה היאלורונית קיימת באופן טבעי בגוף שלנו והיא מגרה את הייצור של הרקמות המחברות בין השומן לבין העור (קולגן). ככל שעוברות השנים, ייצור החומצה פוחת וכך גם כמות הקולגן – המחסור גורם לצניחה של העור והופעה של קמטים. באמצעות הזרקה ניתן לחדש את העור ולהוסיף לו נפח. הטיפול מתחיל לרוב בסימון בעט מחיקת מיוחדת את האזורים שבהם יש לבצע את ההזרקה. השלב הבא יהיה הזרקה של חומר המילוי לכל אותם אזורים מסומנים. הרופא או האחות יבצעו עיסוי במקום ההזרקות על מנת לוודא שהחומצה שמוחדרת מתפזרת באופן אחיד. הליך הזרקת חומצה היאלורונית יכול לקחת בין רבע שעה לשעה שהזמן נקבע בהתאם לכמות האזורים שיש לטפל בהם.  ישנן מרפאות שההליך מכיל גם הזרקה של כמות לידוקאין מזערית על מנת לסייע בשיכוך הכאב בזמן הטיפול. התהליך לא אמור להיות מלווה בתחושת כאב אלא יותר תחושה של אי נוחות.

איזה תופעות לוואי יש?

ההליך מלווה בתופעות לוואי שנעלמות כשבועיים ועד חודש לאחר ההליך. תופעות אלה כוללות הופעה של שטפי דם, אדמימות באזור ההזרקה, גושים או בליטות שייעלמו שייספגו לאורך הזמן, תחושת כאב קלה ותחושת עקצוץ. הופעה של תופעות לוואי חמורות יותר עלולה לקרות כאשר מדובר בטיפול שנעשה על ידי איש מקצוע שלא עבר את ההכשרה המתאימה והן כוללות פגיעה בכלי הדם, צלקות קבועות, עיוורון או ליקוי בראייה ואף שבץ מוחי. מומלץ  שלא לעסוק בפעילות גופנית, להיחשף לשמש, להתאפשר או לצרוך אלכוהול במשך יום לאחר הטיפול. רק לאחר שהנפיחות כתוצאה מהליך ההזרקה נעלמת ניתן לראות את התוצאות הסופיות של הטיפול. חשוב מאוד לבחון ולבחור באיש המקצוע המתאים שעבר הכשרה מתאימה ויודע כיצד לבצע הזרקת חומצה היאלורונית, עימו גם תוכלו להתייעץ לאחר הטיפול במידת הצורך.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הזרקת חומצה היאלורונית

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?