הסרת שיער – כל מה שחשוב לדעת

רבים מאיתנו חולמים על עור חלק, המעניק מראה אסתטי ונקי. טיפולי הסרת שיער הפכו בשל כך לפופולריים בעולם כולו. את סכין הגילוח והסרת שיער בשעווה, החליפו במרוצת השנים טיפולי הסרת השיער לטווח ארוך. השיטה הנפוצה הינה הסרת שיער בלייזר, המאפשרת למטופלים להיפטר מצמיחה של שיער במקומות מסוימים. שיטות נוספות המוצעות במכונים השונים הן הסרת שיער בשיטת IPL, אפילציה ועוד.
אישה חלקה אחרי הסרת שיער
משך הטיפול -
משתנה בהתאם לאיזור בגוף
טווח מחירים -
משתנה בהתאם לאיזור ולמין
זמן החלמה -
יום - יומיים
סוג הטיפול -
הרדמה מקומית

איך הפכו טיפולי הסרת שיער לשכיחים ופופולריים ברחבי העולם?

בואו נשים את הדברים על השולחן: שיער מיותר במקומות שאנחנו לא מעוניינים בו, עלול להיות מביך. העובדה הזו הופכת את המראה החיצוני שלנו לאחת הסיבות המרכזיות לפופולריות הרבה כל כך של טיפולי הסרת השיער השונים, שהולכים ותופסים תאוצה רבה במהלך השנים.
תחום הסרת השיער נפוץ אצל נשים ובשנים האחרונות תחום הסרת שיער לגברים הולך ותופס תאוצה. למרות המיתוס שהתחום שייך לנשים בלבד, את מכוני האסתטיקה השונים פוקדים יותר ויותר גברים במהלך השנים.

מה השתנה במהלך השנים?

הסרת שיער בלייזר זוהי שיטה יעילה ונוחה במיוחד. ראשית, השיטה משאירה מאחור את השיטות הישנות והמסורבלות, המציעות הסרה באמצעות סכין גילוח או שעווה חמה. בעוד השיטות הישנות עלולות להשאיר אחריהן פצעים, או להביא עמן צמיחה מהירה או מוגברת של שיער, הסרת שיער באמצעים טכנולוגיים מאפשרת פתרונות נוחים בהרבה.
החדשנות הטכנולוגית בתחום ממשיכה להתפתח ללא הפסקה, וכך גם הפתרונות והתוצאות שמקבלים המטופלים. מכשירים חדשניים, שיטות חדשות ומשופרות ומטפלים מיומנים – מביאים מטופלים ברחבי העולם לקבל את ההחלטה ולהתחיל בתהליך.
השיטה להסרת שיער לטווח ארוך, לא רק שהפכה נפוצה ופופולרית, אלא גם הפכה למקובלת מאוד בחברה המערבית. כיום, אפשר למצוא בישראל עשרות מכונים המציעים שיטות שונות.

שיטות להסרת שיער – ההבדלים החשבים

הסרת שיער מבוצעת באמצעות שיטות שונות. בחלק מהמרפאות ומכוני האסתטיקה תוכלו למצוא שיטה אחת מרכזית, באחרים תוכלו לבחור באותו מכון אסתטיקה את השיטה שתרצו לבצע באמצעותה את הסרת השיער. השיטות המוכרות ביותר בישראל הינן הסרת שיער בלייזר, טיפולי אפילציה והסרת שיער בשיטת IPL.

טיפול הסרת שיער בלייזר

כאמור, זו השיטה הפופולרית ביותר מבין השיטות להסרת שיער שנפוצות בישראל ובעולם כולו. הסרת שיער בלייזר זהו תחום שהגיח אל העולם כשמטרתו היא לסייע לנשים וגברים רבים להשתחרר מהצורך התמידי להסרת השיער המיותר מגופם, באמצעים מיושנים כמו גילוח, שימוש בשעווה וכדומה.
מכשיר להסרת שיער בלייזר המשמש לצורך הטיפול מאפשר קבלת תוצאות טובות, בעוצמה גבוהה ותוך שמירה על בטיחות מקסימלית של המטופלים. בשיטה זו, לפני הליך הסרת השיער בפועל, תתבצע לרוב התאמה אישית לצרכי המטופל. לשם כך, המטפל שיבצע את התהליך וילווה את המטופל, יידרש להיות בעל ידע וניסיון רב.
בשלב הראשוני, לרוב תותאם עוצמת הטיפול לסוג השערה וגוון העור. לאחר מכן, הטיפול יותאם לחלקי הגוף בהם מעוניין המטופל לבצע את הטיפולים. השילוב של הדברים יביא להתאמת התהליך אל המטופל, לבניית תכנית טיפול מותאמת ובכך לקבלת תוצאות מיטביות.
הורדת שיער בלייזר רלוונטית ואפשרית לאזורים שונים בגוף: הסרת שיער במפשעה לנשים או הסרת שיער ערווה לגבר, הסרת שיער בגב, בידיים או ברגליים.

טיפול הסרת שיער בשיטת אפילציה

טיפולי אפילציה מיועדים לרוב למטופלים שאינם מתאימים לטיפולי הסרת שיער בלייזר, חוששים מלייזר להסרת שיער בפנים או לחלופין עבור מטופלים שמעוניינים לבצע הסרת שיער בשטח פנים קטן במיוחד. הסרת שיער בפנים למשל, מתבצעת במקרים רבים באמצעות אפילציה לאור שטח הפנים ורגישות העור במקום.
טיפול אפילציה מתבצע באמצעות החדרת מחט אל זקיק השערה, מה שהופך את הטיפול לכואב בהשוואה ליתר הטיפולים המוכרים בתחום.

שיטת IPL להסרת שיער

שיטת IPL היא שיטה הדומה לאופן הפעולה של הלייזר. שתי השיטות מבוססות על טכנולוגיה שפועלת על קרני אור. השוני ביניהן הם למעשה אורכי הגל הנשלחים אל זקיק השערה.
השיטה מתאימה לסוגים שונים של עור, אזורים שונים בגוף ומשמשת במקרים רבים כחלופה של מכשיר לייזר להסרת שיער.
לרוב בשיטת IPL נפטרים מהשיער המיותר לאחר מספר טיפולים ומשיגים את התוצאה הרצויה, בעוד המחירים של שיטת IPL דומים יחסית למחירון הסרת שיער בלייזר המוצע בשוק.

הסרת שיער בטיפול ביתי לעומת טיפול קבוע

לצד המכשירים והטיפולים שמציעים מכוני האסתטיקה, מוצעים בשוק מכשירים ביתיים. מכשיר לייזר ביתי להסרת שיער, אמור לספק למעשה את אותו הצורך. השאלה שחשוב לשאול היא – האם התוצאה שמתקבל באמצעות מכשיר ביתי להסרת שיער דומה לזו המתקבלת דומה בשיטת לייזר להסרת שיער?
מוצעים בשוק טיפולים שונים ורבים – החל ממשחה להסרת שיער, קרם להסרת שיער לגבר ועד טיפולים מקצועיים בשלל המכונים הפרוסים ברחבי הארץ. עם זאת, כיום מציע השוק העולמי אפשרות לרכישת מכשיר לייזר להסרת שיער ביתי.
היתרון הבולט ביותר של המכשיר הוא שניתן לבצע את טיפול הסרת השיער בכל מקום ובכל זמן, באופן פרטי בבית ובנוחות מקסימלית. יתרון נוסף של הטיפול הינה העלות הנמוכה ביחס לטיפולים האחרים.
עם זאת, כדאי לדעת שהטיפול דורש התמדה, השקעה, לא מעט זמן וסבלנות רבה. המכשירים השונים הנמכרים בעולם מחייבים את הצרכן לבדוק כי המוצר בעל אישור רשמי וכי אכן מיועד לשימוש על גבי הגוף.
מכשיר לייזר ביתי להסרת שיער מומלץ למטופלים שאינם זקוקים לטיפול בעוצמה גבוהה. המכשירים הביתיים יעילים בעוצמות נמוכות ביחס למכשירים המצויים בקליניקות. כלומר, הטיפול הביתי אינו מתאים למי שמעוניין להשיג תוצאות אפקטיביות בפרק זמן קצר ובמהירות. עם זאת, קניית מכשיר לייזר להסרת שיער אינו מגביל את המטופלים בטיפול או השגת תוצאה בפרק זמן מסוים, יתרון משמעותי עבור חלק מהמטופלים.

יתרונות וחסרונות של הסרת שיער

יתרונות הטיפול

מדובר בטיפול לטווח הארוך. כאשר מבצעים את הטיפול בקליניקה מקצועית המציעה טכנולוגיה מתקדמת, הטיפול יכול להישמר לאורך שנים לאחר מכן.
גם במקרה של צמיחת שיער חוזרת, לרוב השיער שגדל אלו שערות דקות, עדינות ודלילות שהושפעו מהטיפולים הקודמים ויהיה קל מאוד להיפטר מהן במהירות.
יתרון משמעותי נוסף שחשוב מאוד לרוב המטופלים, זו העובדה שאפשר לבצע הסרה בלייזר ברוב המקומות בגוף: לייזר במפשעות, ברגליים, בגב, בבית השחי, בידיים וכן הלאה.

חסרונות הטיפול

החיסרון המשמעותי של טיפול הסרת שיער הינו שרוב השיטות אינן מתאימות לבעלי שיער בהיר. כלומר, בעלי שיער בלונדיני על גווניו השונים או ג'ינג'י, לא יכולים לבצע הסרת שיער בשיטת לייזר למשל. עם זאת, הסרה באמצעות אפילציה תתאים במקרה הזה.

לפני ואחרי הסרת שיער – איך זה עובד?

הכנות לפני הטיפול ומה קורה אחריו

ההכנה העיקרית שנדרש המטופל לבצע לפני הטיפול היא הסרת השיער באמצעות סכין גילוח, באזור שבו עתיד להתבצע הטיפול. את הגילוח ניתן לבצע ביום הטיפול עצמו כאשר ההמלצה היא לעשות זאת קרוב ככל האפשר לשעת הטיפול שנקבע.
לאחר הטיפול על המטופל להימנע מפעילות גופנית, מקלחת או גירוי העור למשך שעתיים לכל הפחות, זאת כדי למנוע הופעת גירוי עורי.

תוצאות הטיפול וההחלמה הנדרשת לאחר הסרת שיער

תוצאות הטיפול לרוב נראות לאחר מספר בודד של טיפולים, הנע בין 3-4 טיפולים, כאשר לרוב לאחר 10 טיפולים ניתן להגיע לתוצאות מקסימליות.
לאחר הטיפול בלייזר לא נדרשת החלמה מיוחדת, אך כדאי לדעת שבמקרים מסוימים של רגישות העור עשוי להופיע גירוי עורי ועד כוויות שטחיות. הכוויות נעלמות באופן טבעי לאחר מספר ימים בודדים, וההמלצה היא למרוח משחה או קרם להרגעת העור לפי המלצת המטפל.

לבחור את המטפל הנכון

הבחירה החשובה ביותר לפי שמתחילים בתהליך הינה הבחירה במטפל שילווה אתכם ויבצע את ההסרה בפועל. לאור העובדה שהטיפולים מתבצעים בכל חלקי הגוף, ביניהם חלקים רגישים, חשוב לעשות את הבחירה הנכונה.
כדאי לבדוק את ותק הקליניקה, הניסיון של הרופא, האחות או המטפל שיבצעו את הטיפולים. בנוסף, מומלץ לברר באיזה מכשור משתמשת הקליניקה ומהי שיטת העבודה המקובלת במקום, וכיצד מבצעים את התאמת הטיפול אליכם.

מטפלים מומלצים

אנו מאמינים שהדבר החשוב ביותר הוא שאתם כמטופלים תהיו בטוחים שהמטפל שבחרתם הוא הטוב ביותר עבורכם. כשתגיעו למטפל בעל ניסיון, ידע ונכונות לענות על השאלות שיצוצו – תוכלו לדעת שהבחירה מותאמת לצרכים שלכם.
ניתן למצוא בתחום הסרת השיער בלייזר המלצות רבות על מכונים, מטפלים ושיטות אין ספור. השאלה שחשוב לשאול היא האם ההמלצות הללו סוקרות באופן מלא וקפדני את ההיצע בשוק, כמו גם את צרכי המטופלים.
המומחיות שלנו היא למצוא את המטפל הטוב ביותר עבורכם, שיעניק לכם את התוצאה הרצויה. אין לנו ספק שטיפולים אסתטיים מכל סוג דורשים התאמה מדויקת בין המטופלים לבין המטפלים, כדי שבסיום ההליך תתקבל התוצאה הטובה ביותר.

אם אתם זקוקים לייעוץ בבחירת מטפל המומחה בהסרת שיער בשיטות השונות, השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הסרת שיער

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?