הרמת עפעפיים – ניתוח קוסמטי לשיפור מראה הפנים

ניתוח הרמת עפעפיים משפר את המראה של העיניים והפנים. את הניתוח ניתן לבצע על העפעפיים העליונים, תחתונים או על שניהם בו זמנית. ניתוח עפעפיים יכול להיערך בעקבות סיבה רפואית שמקשה על הראייה והתפקוד היומי, משיקולים קוסמטיים ואף שילוב של השניים.
הרמת עפעפיים

מדוע מבצעים הרמת עפעפיים ?

במרבית מן המקרים, ניתוח הרמת עפעפיים מבוצע בעקבות שיקולים קוסמטיים, בדומה להרמת גבות, אך הוא יכול לסייע בשיפור הראייה, במיוחד אצל אנשים מבוגרים שהעפעפיים העליונים שלהם צנחו לאורך השנים. הרמת עפעפיים לא מיועדת עבור אנשים אשר מעוניינים לעבור הליך קוסמטי שמסיר קמטים או עיגולים כהים שנוצרים מתחת לעיניים – לשם כך נועדו טיפולי לייזר, הזרקת מילוי בוטוקס, הרמת מצח ועוד. 

הזדקנות העפעפיים

לאורך השנים, העור שלנו מאבד מהגמישות שלו. עובדה זו בתוספת של כוח המשיכה הטבעי שמתחרש, גורם לעור שלנו להצטבר באזור העפעפיים העליונים והתחתונים. עודפי העור יכולים לגרום להופעה של קמטים ובליטות בעפעפיים התחתונים ולקפלים בעור בעפעפיים העליונים – ניתוח שנעשה משיקולים רפואיים בלבד לרוב מבוצע בעפעפיים העליונים על מנת לטפל בעודפי העור שכעת ממוקמים מעל הריסים ומשבשים את הראייה. השומן שממוקם בין גלגל העין לבין הגולגולת יכול לגרום להופעה של בליטות בעפעפיים העליונים והתחתונים כיוון שלאורך השנים, השרירים שמחזיקים את השומן נחלשים והשומן מתמקם ונראה כמעין בקע. 

ניתוח הרמת עפעפיים

התייעצות עם מנתח לפני הניתוח

פגישת ייעוץ עם מנתח היא הכרחית על מנת להבין את האפשרויות העומדות בפני המטופל, לשאול את כל השאלות הרלוונטיות ועל מנת לאפשר לרופא לבחון את מצבו הפיזי בעבר ובהווה של המטופל. במהלך פגישה זו, המנתח ידון עם המטופל על המטרות של הניתוח ויקבל מידע על היסטוריה רפואית (כמו ניתוחים שהמטופל כבר עבר או בעיות שהיו לו בעיניים), אלרגיות קיימות, מרשמים קבועים שהוא נוטל והאם הוא מעשן או צורך אלכוהול.  המנתח יבצע הערכה פיזית של המטופל – הוא יבחן את מצב בריאותו הכללית, ימליץ על אופי הטיפול המתאים, יצלם את האזור המיועד לניתוח, יסביר ויפרט על תוצאות הניתוח האפשרויות והסיכונים הכרוכים בכך וסוג ההרדמה בו ישתמשו. 

מה לשאול את המנתח?

פגישה זו כאמור מהווה פלטפורמה שהמטופל יכול לנצל על מנת לשאול שאלות שמטרידות אותו – מהי ההכשרה של אותו מנתח, כמה שנים ניסיון יש לו בביצוע ניתוח הרמת עפעפיים והאם ההיסטוריה הרפואית ומצבו הבריאותי של המטופל הופכים אותו למועמד לניתוח. בנוסף ניתן לשאול כיצד ואיפה יתבצע הניתוח, באיזו טכניקה המנתח ישתמש, הסיכונים ותופעות הלוואי, מה עושים במידה והניתוח מסתבך, משך זמן ההחלמה והעזרה שהמטופל יזדקק לה. המטופל יכול גם לשאול מתי ניתן יהיה לראות תוצאות סופיות, מה עושים במידה ולא מרוצים מתוצאות הניתוח והאם יש אפשרות לראות תמונות שידמו את התוצאות הסופיות האפשריות. התשובות לשאלות הללו יאפשרו להוריד את רמת החרדה של המטופל ולהכין אותו היטב לניתוח. 

היערכות להרמת עפעפיים

יש להיערך לניתוח הרמת עפעפיים ולוודא שיש מלווה שיכול להסיע אתכם הביתה לאחר הניתוח. במידה ויש צורך בהשגחה, כדאי גם לדאוג למלווה שיישאר אתכם בלילה בבית חולים. יש להודיע מראש במקום העבודה על מספר ימי מחלה ולהגביל פעילות פיזית לכמה הימים הראשונים שלאחר הניתוח עד אשר תהליך ההחלמה יושלם. מטופלים שעוברים הרמת עפעפיים לעיתים סובלים מיובש בעיניים אך זה אמור לעבור כשבועיים לאחר הניתוח (במידה ולא, יש לפנות אל הרופא המטפל). יש להכין מראש בבית – חבילת קרח או קוביות קרח, רפידות גזה קטנות, דמעות מלאכותיות, מטליות ומגבות נקיות ומשככי כאבים. 

איך מבצעים הרמת עפעפיים?

ניתוח הרמת עפעפיים אורך כשעתיים במידה ומבצעים את הניתוח בעפעפיים העליונים והתחתונים באותו מעמד. במהלך הניתוח, נעשה שימוש בהרדמה מקומית (אלא אם כן נדרשת הרדמה כללית) כאשר חומר משכך כאבים מוזרק מסביב לעין ותרופה הרגעה ניתנת דרך הפה (אלא אם כן הפרוצדורה נעשית בבית חולים ואז התרופות יינתנו דרך עירוי שיוחדר מראש). ההליך יתחיל תמיד מהרמת עפעפיים עליונים כאשר הצעד הראשון בניתוח יהיה ביצוע חתכים קטנים של הקווים הטבעיים של העפעפיים. לאחר מכן המנתח יבצע הפרדה של העור מהרקמה ויסיר עודפי שומן ועור שהצטברו באזור. השלב הבא יהיה סגירה של החתכים באמצעות תפרים זעירים שיישארו למשך כחמישה ימים לאחר הניתוח. הליך בעפעפיים תחתונים יכול להתבצע במספר טכניקות  – טכניקה אחת זהה לטכניקה שבה משתמשים בניתוח הרמת עפעפיים עליונים והיא ביצוע חתך והסרה של עודפי שומן ועור. טכניקה נוספת היא ריכוך של קווים בעור באמצעות שימוש בלייזר. במידת הצורך ובהתאם לטכניקה, המנתח יבצע תפירה של החתכים. 

סיכונים ותוצאות של הרמת עפעפיים

תוצאות של ניתוח הרמת עפעפיים מחזיק לרוב בערך שש שנים ובמרבית מן המקרים אין צורך לחזור ולבצע ניתוח כאשר מדובר על העפעפיים התחתונים. חשוב לזכור שהליך הרמת עפעפיים אינו עוצר או מונע את תהליך ההזדקנות ולאורך השנים, המראה של העיניים ישתנה. במידה ולאחר מספר שנים תהיה הצטברות מהותית של עודפי שומן ועור, האפשרות הכירורגית המומלצת לתיקון הבעיה תהיה הרמת מצח ולא הרמת עפעפיים. התאוששות מהניתוח לוקחת כאמור בערך שבועיים כאשר את התפרים מסירים לאחר כשבוע. באזור שבו בוצע הניתוח לרוב מופיעים שטפי דם והוא נפוח – כל אלה אמורים להיעלם לאחר כשבועיים מיום הניתוח. ניתוח הרמת עפעפיים מלווה גם בסיכונים (הם די נדירים) אך במידה והם מופיעים, יש לפנות אל הרופא המטפל. סיכונים אלה כוללים דימום, הדבקה, גוון לא אחיד ולא תקין של העפעפיים, קיפול חריג של העפעפיים פנימה או החוצה, חוסר יכולת לעצום לחלוטין את העיניים ואף אפשרות של אובדן ראייה. 

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?