למינייט – ציפוי שיניים למי שלא מוכן להתפשר על פחות מהטוב ביותר

שיניים נקיות, וישרות הן סימן לאסתטיקה ושמירה על מראה מושך. אבל מה עושה מי שהשיניים שלא לא בדיוק מושלמות? למינייט לשיניים הוא הפתרון האידיאלי. ציפוי שיניים בדפי חרסינה מאפשר לכל מי שרוצה לשפר את האסתטיקה הדנטלית שלו לקבל שיניים מושלמות.
ציפוי שיניים למינייט

מה זה למינייט לציפוי שיניים?

למינייט הוא ציפוי שיניים העשוי מדפי חרסינה בטכנולוגיה מתקדמת. המטרה היא ליצור ציפוי על השיניים (בד"כ 4 הקדמיות) כדי לתרום למראה אסתטי, ישר ונקי. החרסינה ממנה הציפוי עשוי דקיקה במיוחד, כמו עובי של עדשת מגע ומודבקת לשיניים בעזרת דבק מיוחד. היתרון הגדול בציפוי למינייט לשיניים הוא שהשיניים נשארות יפות ונקיות למשך שנים רבות גם ללא כל תחזוקה מיוחדת. יתרון נוסף הוא האפשרות לתקן פגמים קלים בשיניים כמו סדקים ורווחים.

למי מתאים לעשות למינייט לשיניים?

כל מי שרוצה שיניים ישרות, נקיות, לבנות ויפות יכול לעשות למינייט וליהנות משיניים מושלמות תוך זמן קצר. הציפוי מתאים לא רק להשגת מראה לבן ונקי אלא גם יכול לתקן מרווחים קלים בין השיניים, מראה שיניים עקום במקצת, סדקים ושברים קטנים. כל עוד הבריאות הדנטלית טובה, אפשר לעשות ציפוי למינייט גם בגיל 120. עם זאת, הציפוי לא מתאים למי שסובל מדלקות חניכיים כרוניות, למי שיש נסיגת חניכיים חמורה, שיניים הדורשות פעולות אורתודנטיות מורכבות או מי שיש לו שיניים בולטות במיוחד. האם זה אומר שעבור אנשים אלו אין פתרון? בוודאי שלא. רופא שיניים מקצועי יוכל לטפל בבעיות השיניים והחניכיים, להחזיר את הבריאות הדנטלית, לתקן בעזרת יישור שיניים בעיות אורתודנטיות ולהשיג מראה שיניים אסתטי ונאה. במידה והמטופל ירצה להשלים את תהליך השיקום הוא יוכל לעשות זאת בעזרת למינייט ואכן, אנשים רבים שעוברים שיקום שיניים בוחרים לסיים אותו עם ציפוי איכותי.

איך עושים למינייט? מה התהליך?

אין הכנות מיוחדות שצריך לעשות לפני שמרכיבים את הציפוי, הרופא כן ירצה לוודא שאין מניעה להרכיב את הלמינייט ולכן יערוך בדיקה של חלל הפה והשיניים לפני שמתחילים בתהליך. אם הכל תקין, אפשר להמשיך.

השלב הראשון בתהליך הוא שלב המדידות. הרופא יקח מדידות מדויקות של השיניים ויעשה הדמיה. כך תוכלו לראות בדיוק איך תראו עם הציפוי החדש. לאחר שלב ההדמיה הרופא ישלח את המדידות למעבדה לייצור "שיניים זמניות". המודל הזמני הוא בעצם ציפוי שהרופא מרכיב על השיניים כדי לעשות מעיין "נסיעת מבחן". הרופא ירכיב את המודל וכך תוכלו לבדוק האם המראה מתאים, האם נוח לכם עם הציפו למינייט, האם הצבע שלו מתאים לשאר השיניים וכדומה. עם המודל אפשר ללכת כמה שעות או אפילו כמה ימים. רק אחרי שהמטופל מאשר את המודל הוא נשלח לייצור. הפידבק שהרופא מקבל מאפשר יצירת ציפוי מאוד מדויק.

השלב הבא הוא שלב ההדבקה. לאחר ניקוי שיניים מקצועי, הרופא משייף את השיניים קלות ומורח דבק דנטלי המיועד להדבקת הציפוי. לאחר מכן הרופא מדביק את הציפוי לשן וכאן הסתיים התהליך. אחרי שבוע, הרופא יבקש שתגיעו חזרה למרפאה כדי לוודא שהציפוי אכן "תפס" כמו שצריך, כמובן שאם מדובר ברופא מקצועי עם ניסיון מדובר אך ורק במשנה זהירות.

למינייט

האם יש תופעות לוואי?

ללמינייט אין כל תופעת לוואי, התהליך פשוט יחסית לשיטות אחרות, לא מורגש כמעט, מדויק מאוד ומותאם אישית. הציפוי עצמו לא מזיק לשיניים בשום צורה, לא גורם לשינויים בחלל הפה, לא מעלה את הסיכוי לחלות בעששת או דלקת חניכיים אין לו כל תופעת לוואי זמנית או קבועה.

לכמה זמן מחזיק הציפוי?

למינייט איכותי שנעשה בצורה מקצועית על ידי רופא שיניים מנוסה יכול להחזיק מעמד ללא כל בעיה גם 10 שנים ויותר. כמובן, שכשאנחנו מחפשים מרפאת שיניים לביצוע ציפוי חשוב מאוד לבחור רק במרפאה שעובדת עם חומרים איכותיים ובשיטות עבודה מתקדמות. ציפוי זול בדרך כלל יחזיק מעמד שנים ספורות או שידרוש תחזוקה מתמדת במרפאת השיניים (למשל ציפוי קומפוזיט).

איך לתחזק את הציפוי?

למינייט דפי חרסינה איכותי לא דורש שום תחזוקה מיוחדת. למעשה, צריך להתייחס אליו בדיוק כמו לשיניים שלא עברו ציפוי – לצחצח פעמיים ביום לפחות, להשתמש בחוט דנטלי ולהגיע לביקורים סדירים אצל השיננית. יותר מזה, ציפוי בדפי חרסינה לא סופח חומרים מכתימים. זה היתרון הגדול של הלמינייט, אין חשש בכלל לא לשתות קפה ותה או יין אדום, לאכול פירות יער או לצרוך משקאות ממותקים עם ומרים מכתימים. החרסינה תישאר לבנה, נקיה ואסתטית לא משנה איזה מזונות תצרכו.

תשובות לשאלות נפוצות:

האם ציפוי למינייט לשיניים כואב?

מכיוון שציפוי שיניים לא כולל השחזה אלא רק ליטוש עדין לא מדובר בפרוצדורה כואבת בכלל. עבור מי שרגיש במיוחד, יש אופציה של הרדמה מקומית אך רוב האנשים לא זקוקים לה. ההליך פשוט, מהיר, כמעט ולא מורגש ובאופן כללי נחשב לקל מאוד למטופל.

האם ציפוי למינייט יכול להישבר?

שבירה של ציפוי שיניים, במיוחד איכותי היא מאורע נדיר מאוד. הציפוי מודבק חזק על ידי דבק שרף מיוחד שנועד להחזיר מעמד שנים. עם זאת, בעקבות חבלה חזקה, תאונה וכדומה הציפוי עלול להיסדק או להישבר. במקרה כזה חייבים להחליף אותו. אם למינייט נפל בשלמותו אפשר פשוט להדביק אותו חזרה. כאמור, ציפוי איכותי לא נוטה להישבר או ליפול בכלל כך שלא מדובר בחשש רציני.

האם יש אלטרנטיבות ללמינייט?

ישנן כמה שיטות נוספות לציפוי שיניים כמו לומינריס וכתרי EMAX למשל. לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה וחשוב להתייעץ עם רופא השיניים כדי לבחור בשיטה המתאימה ביותר עבורכם. עם זאת, עבור רוב האנשים שרוצים לעבור ציפוי שיניים ואין להם בעיות דנטליות מיוחדות למינייט הוא הפתרון המומלץ – מהיר, מדויק, עמיד, איכותי ובמחיר משתלם.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

ציפוי שיניים למינייט

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?