ניתוח גומות חן – שלב נוסף בדרך לחיוך המושלם

גומות חן הן שקעים קטנים בלחיים שנוצרים בזמן שאנחנו מחייכים. גומות אלה הן לרוב תורשתיות ומועברות בגנטיקה שלנו. עם זאת, קיימת האפשרות של ניתוח גומות עבור כל אותם אנשים המעוניינים לחשוף שיניים לבנות עם החיוך המושלם שמראה את גומות החן.
ניתוח גומות חן

מהו ניתוח גומות ואיך הוא מבוצע

ניתוח גומות חן הוא הליך אלקטיבי שאנשים בוחרים לעבור על מנת לשפר את מראה החיוך שלהם,בדומה להלבנת שיניים ולכן לא מדובר בהליך הכרחי מבחינה רפואית. מי שבוחר לעבור ניתוח גומות, לרוב יגיע אל המרפאה או בית החולים, יעבור את ההליך תחת הרדמה מקומית וישוחרר לביתו כבר באותו יום. ניתוח גומות לרוב מבוצע באמצעות חתך קטן בגודל של כשני סנטימטר עבור כל גומה. גומות חן יופיעו במיקום החתכים שבהם רקמת הצלקת שתיווצר לאורך זמן. ניתוח גומות מתבצע באמצעות חתכים קטנים בחלק הפנימי של הלחי כך שהצלקת לא תהיה גדולה או ברורה מדי. לאחר ביצוע החתך, הרופא יניח תפר במיקום מדויק דרך החלק הפנימי של הלחיים מתחת לעור במיקום שבו רוצים שהגומה תופיע. טכניקת ניתוח גומות זו היא שתגרום לאפקט הסופי על העור. הליך זה מבוצע באופן דומה כאשר מעוניינים ליצור גם גומה בסנטר – גם כאן, לא יישארו חתכים או צלקות גלויות בחלק החיצוני של הפנים.

היערכות לפני ניתוח גומות

ניתוח גומות אינו אורך זמן רב והוא לרוב נמשך עד חצי שעה. עם זאת, חשוב לדעת כי תהליך ההכנה עבור ניתוח גומות (וגם ההתאוששות) לוקחים זמן נוסף. לפני שמגיע יום ניתוח גומות, הרופא יעניק למטופל הנחיות ובין השאר יבקש ממנו לבצע שטיפה של הפנים בבוקר הניתוח תוך שימוש בסבון אנטי בקטריאלי. כדאי להגיע כשעה לפני ביצוע ההליך על מנת למלא את כל הטפסים הרלוונטיים ולטפל בכל נושא הבירוקרטיה.  המטופל יעבור בדיקה ראשונית וייעוץ שיכללו בדיקת לחץ דם, דופק, חום גוף וכדומה – כל זאת על מנת לוודא שההליך יבוצע באופן בטוח שאינו מסכן את המטופל. הרופא המנתח או הצוות הרפואי יעבור עם המטופל על ההיסטוריה הרפואית על מנת לוודא שאין בעיות רפואיות ידועת או רגישות לתרופות. למרות שפעולה זו מתבצעת כבר בפגישה הראשונה עם הרופא עוד לפני שקובעים תאריך לניתוח, התשאול הנוסף מונע אפשרות של סיבוכים. הרופא המנתח לאחר מכן יבצע סימון בעט מיוחדת של המיקום המדויק והרצוי של גומות החן.

השתלת גומות חן

הליך הניתוח

לפני שהרופא יחל בניתוח, הוא יבצע הרדמה מקומית באזור שבו הוא מבצע את החתכים וזאת על מנת להקל על תחושת הכאב. ניתן אף למרוח חומר הרדמה מקומי בחלק הפנימי של הפה ועל הפנים במיקום שסמוך לאזור הגומות על מנת להקל על תחושת האי נוחות. פעולה זו יכולה לגרום לתחושת עקצוץ ואף חוסר תחושה של הפנים. המטופל יתבקש לגרגר בפיו חומר אנטיביוטי וזאת על מנת למנוע את האפשרות של התפתחות זיהום באזור החתכים. בהתאם למיקום שנקבע עבור הגומות, המנתח ישתמש במלקחיים לשמור על הפה פתוח על מנת שיהיה קל יותר לבצע את ההליך. הרופא המנתח יבצע חתכים קטנים בקרום הרירי שבתוך הפה תוך שימוש באזמל ואז יסיר רקמות עודפות על מנת ליצור את הגומות באמצעות מספרים כירורגיות. בשלב הבא, הרופא המנתח ישתמש במחט שתועבר מקצה הגומה האחת לשנייה על מנת ליצור תפר בחלק הפנימי של הפה. עומקה של הגומה ייקבע באמצעות הידוק התפר לאחר התפרים הנוספים שנעשו. בתום ההליך, המטופל יועבר לחדר התאוששות.

החלמה מניתוח גומות חן

מיד לאחר הניתוח, תקבלו הנחיות מהרופא על האופן שבו יש לפעול בזמן תקופה ההחלמה. רשימת ההנחיות בוודאי תכלול את הדברים הבאים:

  • התמודדות עם כאב – תחושת כאב היא שכיחה כאשר עוברים ניתוח גומות, במיוחד באזור שבו נוצרו הגומות החדשות. השבוע הראשון יכול להיות מלווה ברמת כאב משתנה ולכן הרופא המנתח ירשום לך תרופות שיסייעו להתמודד עם הכאב. במידה והכאב נמשך זמן רב יותר או שהוא ברמה מאוד גבוהה, יש לפנות אל הרופא המנתח להתייעצות ולקבלת סיוע רפואי.
  • אדמומיות ונפיחות באזור הפנים – האזור שבו מבצעים את החתכים ואזור הפנים כולו עלול להיות נפוח ואדמומי. הדרך הטובה יותר להתמודד עם זה היא באמצעות קומפרסים קרים.
  • שמירה על היגיינה – עליכם להקפיד על שטיפת האזור המנותח אך חשוב להקפיד על טפיחה קלה ולא בקרצוף של האזור. יש לנקוט גם באמצעי זהירות בזמן צחצוח השיניים ומומלץ להתייעץ עם הרופא על מנת לקהל הנחיות.

הנחיות לאחר ניתוח גומות

את התוצאות של ניתוח גומות ניתן לראות באופן מידי אך לרוב יש להמתין כחודשיים על מנת לקבל את התוצאות הסופיות. את התפרים שבהם משתמשים אין צורך להסיר כיוון שמדובר בתפרים שנמסים מעצמם. יש לקבוע מראש פגישת מעקב מול הרופא המנתח בין שבוע לשבועיים לאחר ניתוח גומות. הרופא יבצע בדיקה על מנת לוודא שהמטופל מחלים כראוי. יש להקפיד על תזונה נוזלית למשך כחמישה ימים לאחר הניתוח. הסיבה לכך היא שבפה יהיו חתכי ריפוי ותפרים. יש להימנע מאכילת אוכל מוצק ולהתמקד בשתיית שייק חלבונים או מרק. הרופא עלול גם לבקש שלא להשתמש בקשית – פעולת היניקה יכולה להפעיל לחץ ופגוע בחתכים. מרבית האנשים שעוברים ניתוח גומות יכולים לחזור לעבודה יום למחרת הניתוח אלך יש שבוחרים לקחת כמה ימי חופשה כיוון שהאזור יכול להיות נפוח ואדמומי וזה יכול לגרום לתחושת אי נוחות. יש להימנע מפעילות מאומצת של הגוף למשך כשבועיים לאחר הניתוח – אין מגבלה לבצע פעולות יומיומיות אך מומלץ להתייעץ עם הרופא על מנת להיות בטוחים. כבר בשלב זה החיוך שלכם יחשוף שיניים ישרות וחיוך מלא בגומות חן.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

השתלת גומות חן

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?