ניתוח הוצאת שתלים מהחזה – כל מה שצריך לדעת לפני הסרת שתלי סיליקון

ניתוח הוצאת שתלים מהחזה הוא הליך שמבוצע  כאשר סובלת המטופלת מכאבים באזור, קיימת דליפה של השתל או בגלל שיקולים קוסמטיים ורצון לשנות את גודל החזה. הסרה של השתלים נעשית גם כאשר הניתוח הראשון לא הצליח ונדרש ניתוח תיקון. במקרים שבהם נוצר סיבוך וזיהום, הרופא המנתח ימליץ לבצע ניתוח הוצאת שתלים מהחזה.

מדוע נשים בוחרות להסיר שתלי סיליקון?

כל מטופלת שעברה ניתוח הגדלת חזה נדרשת לבצע ניתוח הוצאת שתלים כיוון ששתלי סיליקון מחזיקים מעמד בין עשר לחמש עשרה שנים ולאחר מכן יש לבצע ניתוח לתיקון הגדלת חזה. עם זאת, ישנן מגוון סיבות שבגללן נשים מחליטות לעבור את הניתוח ולהוציא את השתלים לפני מועד ההחלפה הנדרש. שתלים בחזה יכולים לדלוף בין אם הם עשויים מסיליקון או מכילים תמיסת סיילין וככל שעוברות השנים, הסיכוי לקרע בשתל גדל. לכל אישה שעשתה ניתוח השתלת חזה מומלץ לבצע בדיקת MRI לאחר כחמש שנים ומהניתוח על מנת לוודא שלא נוצר קרע בשתל. סיבה נוספת לביצוע ניתוח להוצאת שתלים מהחזה היא במקרים שבהם נוצרת רקמת צלקת מסביב השתל שגורמת לכאב. התפתחות של זיהום באזור גם היא מהווה אחת מהסיבות לביצוע הניתוח וישנם נשים שמחליטות להסיר את השתלים כאשר הן מעוניינות לבצע שינוי קוסמטי ולחזור למראה שדיים טבעי או דווקא לבצע ניתוח הכנסת שתלים מסוג אחר או בנפח גדול יותר.

האם הסרת שתלים היא תמיד הבחירה הנכונה? 

הוצאת השתלים מהחזה יכולה להוות פתרון בהרבה מקרים אך לא תמיד היא הבחירה הנכונה. הוצאת השתלים יכולה לגרום לנפילה של החזה – כיוון שהשתלים מעניקים לחזה מראה מלא וחופשי, הסרה שלהם אמנם תחזיר את החזה לצורה המקורית בשלב הראשוני אך כוח האינרציה ישפיע על המראה שלהם. צניחת החזה מטה הוא תהליך טבעי שמתרחש בגוף אך הוא מואץ כאשר מדובר בנשים שעברו ניתוח להוצאת שתלים מהחזה. ככל שהחזה גדול יותר כך הצניחה שלו תהיה משמעותית יותר. לכן בהרבה מקרים, ניתוח הסרת שתלים ישולב עם הרמת חזה.

הוצאה של השתלים יכולה גם ליצור לא מעט עור רופף כיוון שלאורך השנים, העור נמתח סביב השתלים ולאחר הסרתם, יישארו עודפי עור. גמישות העור גם היא נחלשת במשך הזמן והתוצאה תהיה מראה לא מאוד אסתטי. האפשרות של התפתחות זיהום סביב אזור הניתוח גם היא אפשרית וככל שחומרת הזיהום גדולה יותר, כך קצת ההחלמה יהיה יותר איטי ויכול להצריך אף הכנסה של צינורות ניקוז ונטילת אנטיביוטיקה. הסרה של השתלים יכולה לגרום להופעה של יותר צלקות. הטכניקות בהם משתמשים כיום מסייעות במזעור תופעת ההצטלקות אך תמיד תופיע בצלקת באזור החתך. הצטלקויות נוספות יכולות להופיע וזאת בהתאם ליכולות הריפוי של הגוף של אותה מטופלת. בניתוח הוצאת שתלים מהחזה, המנתח תמיד ישתמש באזור החתך מהניתוח הראשוני אך הצלקת תהיה גלויה וייקח זמן רב עד שהיא פחות ברורה לעין.

כריתת שד כתוצאה מניתוח הסרת שתלים

במקרים שבהם מבצעים ניתוח הוצאת שתלים מהחזה בעקבות קרע ודליפה בשתל, יכול להיווצר מצב שבו המנתח נאלץ להסיר מספר רב של רקמות שד. פעולה זו עלולה לגרום למראה שדומה לחזה שעבר כריתת שד. ככל שהנזילה חמורה יותר, כך הרופא המנתח יצטרך להסיר יותר רקמות יחד עם השתלים הקרועים.  לכן, מומלץ להקפיד על ביקורת אצל הרופא וביצוע בדיקת MRI שתוכל לאחר נזילה אפשרית על מנת לאתר את הנזילה במידה וקיימת כמה שיותר מוקדם. 

אובדן תחושה בפטמות לאחר הסרת שתלים

במרבית הניתוחים של הוצאה או הכנסת שתלים, מבצעים חתך באזור שמתחת לשד או מסביב לתחתית הארולה. סוג החתך האחרון מעלה את הסיכוי לאובדן תחושה בפטמות ובמידה ובניתוח הראשון, בוצע חתך מסביב לתחתית הארולה, קיים סיכוי גבוה שכבר אבדה התחושה בפטמות. במידה ולא, כיוון שניתוח הוצאת השתלים מהחזה מבוצע תוך כדי ביצוע חתך באותו אזור של הניתוח הראשון, קיימת סבירות גבוהה שכעת יתרחש אובדן תחושה בפטמות. הסיבה לכך היא שהעצבים ששולחים אותו אל הפטמות נפגעים במהלך הניתוח. עבור נשים שעדיין מצליחות לחוות תחושה בפטמות ואינן רוצות לקחת את הסיכון, יכול להיות שהאפשרות של ניתוח הוצאת שתלים מהחזה היא לא הפתרון האידיאלי ומומלץ לבדוק אלטרנטיבות. 

 איך מתבצע הליך הסרת שתל סיליקון?

ניתוח הוצאת שתלים מהחזה מתבצע במספר שלבים:

  • הרדמה – כיוון שמדובר בהליך כירורגי אשר מבוצע תחת הרדמה כללית, הניתוח מתחיל במתן תרופות הרדמה והרגעה שמוכנסות דרך הוריד על ידי הרופא המרדים.
  • ביצוע חתך – על מנת לבצע את הסרת השתל, המנתח חייב לבצע חתך לאורך החלק התחתון של השד או חתך מסביב או מתחת לאראולה משם יוכל להוציא את השתל ורקמות השד הפגועות.
  • הוצאת השתל – ישנן מספר טכניקות בהן אפשר להשתמש על מנת להוציא את השתל והן תלויות בסוג הניתוח שמבוצע ולעיתים אף בטכניקה שיותר נוחה למנתח. 
  • סגירת החתך – בסיום ההליך, המנתח מבצע סגירה של החתך באמצעות שימוש בתפרים, דבק עור או סיכות.

חשוב לזכור כי הסרה של השתלים מהחזה תשנה את הצורה והפרופיל של השד שעלול להיראות יותר שטוח או צנום מכפי שנראה לפני הניתוח. יכולים להופיע שקעים וחוסר סימטריה וזאת בהתאם לכמות הצלקות ברקמות שנוצרו סביב השתלים.

מהו תהליך ההתאוששות לאחר הסרת שתל חזה?

בתום ההליך, האחות שמלווה את הניתוח תבצע חבישה של החזה באמצעות בד גזה ויונחו צינורות ניקוז בהתאם לצורך. אותם נקזים (צינורות סיליקון קטנים) יאפשרו הסרה של נוזלים ודם מהפצע בזמן תהליך הריפוי. המטופלת תידרש ללכת עם חזייה תומכת שתאפשר יציבות לאזור החזה ומינימום תזוזה. הרופא המנתח עשוי אף להמליץ על לבישה של בגד דחיסה על מנת לעזור להפחית את הנפיחות לאחר הניתוח. במהלך תהליך ההתאוששות מהניתוח, המטופלת תתבקש לעקוב אחר הנחיות שהמנתח ייתן שיכללו הוראות כיצד לטפל באזור החתך ונטילת תרופות שיסייעו את הסיכוי להתפתחות זיהום ואף יאיצו את תהליך הריפוי. המנתח ייקבע מסגרת זמן עבור הטיפול והמעקב שיש לבצע על מנת לוודא שתהליך הריפוי מתקדם בהתאם לציפיות. המטופלת תקבל מידע בנוגע לתופעות לוואי אפשריות והנחיה מתי יש לפנות לטיפול רפואי נוסף. תהליך ההחלמה יכול להימשך מספר שבועות כאשר איכות התוצאות תלויה במספר גורמים כמו הגודל ההתחלתי של השתלים, כמות רקמת השד והצלקות שנותרו בחזה. כיוון שאזור החזה יהיה נפוח, לעיתים ייקח כמה חודשים עד שניתן יהיה לראות את התוצאות הסופיות של הניתוח (בחלק מהמקרים לוקח עד שנה). 

סיכונים בניתוח הוצאת שתלים מהחזה

בדומה לכל הליך כירורגי, לניתוח הוצאת שתלים מהחזה ישנם סיכונים ולכן הוא לא תמיד מהווה הפתרון הנכון עבור כל מטופלת. המנתח שמקבל מידע בנוגע להיסטוריה הרפואית של המטופלת יוכל לייעץ בנוגע לסיכונים האפשריים של הניתוח שכוללים דימום יתר, הופעה של המטומה, סיבוכים כתוצאה מההרדמה, חתך שלא נרפא במהירות ובאופן הרצוי, היווצרות של רקמת שומן עמוקה בעור מת,  הידבקות, הצטלקות, התרופפות של העור, אסימטריה של השד, כאבים מתמשכים, איבוד תחושה ואף שינוי בגוון העור.

:

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?