ניתוח קוביות בבטן – כי לא כולם רוצים חדר כושר

גברים ונשים בעלי כושר פיזי יחסית טוב שמעוניינים בבטן שתראה חטובה ושרירית ולא מעוניינים לבלות שעות בחדר הכושר הם המועמדים האידיאליים עבור ניתוח קוביות בבטן. ניתוח זה בדומה לשאיבת שומן, מבוצע באזור הבטן כשהמטרה ליצור מראה מפוסל, אסתטי ואטרקטיבי של קוביות בבטן.
ניתוח קוביות בבטן

למה לעבור ניתוח קוביות בבטן

ישנם מספר סיבות שבגללן אנשיםיפנו לבדיקת האפשרות של ניתוח קוביות בבטן. אנשים שמבלים לא מעט זמן בביצוע פעילות פיזית שמתמקדת בשרירי הבטן אך בכל זאת לא מצליחים להגיע למטרה או שהם מעוניינים לראות תוצאות מיידיות ללא השקעה מרבית של מאמץ, ישקלו את האפשרות של ניתוח קוביות בבטן. אנשים שעברו ירידה משמעותית במשקל ונותרו עם עודפי עור ושומן באזור הבטן גם כן יכולים להיות מעוניינים באפשרות של ניתוח קוביות בבטן.

 הכנה לפני הניתוח

הכנה לפני ניתוח קוביות בבטן דומה מאוד לאופן שבו מבצעים הכנה לפני ניתוח שאיבת שומן. בשלב הראשוני, המטופל יגיע להתייעצות עם קוסמטיקאית בעל הסמכה והרשאה לבצע את ההליך. בפגישה זו חשוב שהמטופל ידבר על הציפיות שלו מהניתוח וגם יקבל מידע בנוגע לתוצאות אפשריות של הניתוח על מנת שייכנס להליך עם ראייה מציאותית על ההשלכות של הניתוח. בשבועיים שלפני תאריך הניתוח, המטופל צריך להימנע מנטילת אספירין ותרופה צמחית שיכולה לדלל את הדם ולהעלות את הסיכוי לדימום מוגבר בזמן הניתוח. הרופא חייב לקבל מידע מלא על ההיסטוריה הרפואית של המטופל כולל תרופות קבועות שהוא נוטל. אל יום הניתוח צריך להגיע עם מלווה כיוון שאזור הניתוח יהיה נפוח והמטופל עלול לחוש ברמת כאב שלא תאפשר לו לנהוג בדרך הביתה. 

איך מתבצע ניתוח קוביות בבטן

הליך ניתוח קוביות בבטן נמשך לרוב במשך כשעה – כמובן שזה תלוי במצבו של המטופל. לפני ניתוח קוביות בבטן, הרופא יסמן בדיו מיוחד את הקוביות בבטן ויוודא שהמטופל מרוצה מהתוצאה לפני שיחל בניתוח עצמו. הניתוח נעשה תחת הרדמה כללית או מקומית בהתאם להעדפה של המטופל והמלצה של הרופא המנתח. על מנת לבצע את הניתוח, הרופא יבצע חתכים בבטן שמהם יוכל להסיר את משקעי השומן שנוצרו. תהליך זה נעשה באמצעות שימוש באזמל וצינורית שדרכה יהיה ניתן לשאוב את כל משקעי הנוזלים והשומן. אזורים אלה יהיו פתוחים עד תום הניתוח כאשר לא יהיה צורך יותר בניקוז. בתום ניתוח קוביות בבטן, הרופא יבצע סגירה של החתכים ויונח בגד דחיסה על הבטן על מנת להבטיח שתהליך ההחלמה נעשה בצורה נכונה. המטופל יועבר לחדר התאוששות ולאחרת שהוא יתעורר מהרדמה והרופא יבצע ביקורת, הוא ישוחרר לביתו. את בגד הדחיסה, המטופל יתבקש ללבוש למשך כחודש וחצי ורק לאחר ביקורת אצל הרופא יורשה להסירו.

השתלת קוביות בבטן

ניתוח קוביות בבטן – סיכונים ותופעות לוואי

ניתוח קוביות בבטן אינו נחשב להליך מסוכן אך כמו בכל ניתוח, עלולים להופיע סיבוכים ותופעות לוואי. תופעות לוואי שכיחות שעלולות להופיע לאחר הניתוח הן שינוי בפיגמנטציה של העור באזור הבטן, נזק זמני או קבוע לכלי העצב והדם, גבשושיות בעור, נפיחות (שלרוב יורדת לאחר מספר ימים), הצטברות של נוזלים ואף הצטברות של מוגבה והפרשה באזור החתכים שבוצעו למטרת הניתוח. במצב זה, יש לפנות אל הרופא המנתח ולהגיע לביקורת – יכול להיות שמטופל יתבקש ליטול אנטיביוטיקה על מנת למנוע התפתחות של זיהום. במידה וחום הגוף עולה בימים הראשונים שלאחר ניתוח קוביות בבטן, יכול להיות שמדובר בזיהום ולכן חשוב לדווח לרופא על מנת לקבל את הטיפול הרפואי המתאים.

למה לצפות לאחר ניתוח קוביות בבטן

התאוששות לאחר ניתוח קוביות בבטן לוקחת זמן. כאמור, המטופל יתבקש ללבוש בגד דחיסה למשך כחודש וחצי לאחר הניתוח על מנת לוודא שהאזור נשאר אטום ותהליך הריפוי מתבצע בצורה חלקה. ניתן לרוב לחזור לפעילות יומיומית רגילה כשבועיים לאחר ניתוח קוביות בבטן. ישנם מטופלים שמצליחים לחזור לפעילות שוטפת כחמישה ימים לאחר הניתוח אך חשוב להתייעץ עם הרופא לפני כן. בכל מקרה, מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת עד אשר מקבלים אישור מהרופא. רוב סוגי הספורט גורמים לכיווץ של שרירי הבטן ופעולה זו עלולה לפגוע בתוצאות הניתוח הסופיות.  את התוצאות הסופיות של ניתוח קוביות בבטן ניתן לראות לאחר כארבעה חודשים וזאת לאחר שהנפיחות כבר ירדה והעור מתחיל להיצמד לצורה החדשה של קוביות. בשלב זה ניתן יהיה לראות את שריר הבטן בצורה ברורה וחדה. התוצאות של ניתוח קוביות בבטן הן קבועות אך במידה ומתרחשת עלייה קיצונית במשקל, תוצאות הניתוח יכולות להיעלם. תהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף גם הוא כמובן משפיע על מראה הבטן ולאורך השנים מראה הקוביות כבר לא יהיה כל כך ברור, מוגדר וגלוי כפי שהוא נראה בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח.

שאלות נפוצות

מיהו המועמד האידיאלי עבור ניתוח קוביות בבטן ?

המועמדים האידיאליים עבור ניתוח קוביות בבטן הם גברים שאחוז השומן בגוף שלהם אינו חוצה את העשרים אחוז ויש להם רקמת שריר חזקה בגוף אך אינם מצליחים על אף האימונים המפרכים ליצור קוביות בבטן.

האם תמיד מסירים שומן בתהליך ניתוח קוביות בבטן?

ברוב המקרים, ניתוח קוביות בבטן מצריך הסרה של שומן ורקמה רכה. ישנן לא מעט טכניקות שבהן משתמשים למטרת שאיבת שומן וכדאי לבחור בשיטה פחות פולשנית שתאפשר לעור להתהדק באופן מלא בבטן. מומלץ לקבל את כל המידע במהלך הפגישה עם הרופא המנתח.

האם נשארות צלקות לאחר ניתוח קוביות בבטן ?

את החתכים שמבוצעים במהלך הניתוח, ניתן להסיר היטב כיוון שהם ממוקמים לרוב באזור הטבור או בקווים שנמצאים בין שריר הבטן. מדובר בחתכים מאוד קטנים ולכן ההצטלקות היא מאוד מינימאלית. לאורך הזמן, אותם קווי ידהו והגוון שלהם יהיה זהה לגוון העור וברוב המקרים לא ניתן יהיה בכלל להבחין בהם.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

קוביות בבטן

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?