עיבוי שפתיים טבעי – איך עושים את זה?

שפתיים עבות מעניקות לפנים מראה יותר אסתטי ואטרקטיבי. עיבוי שפתיים טבעי הוא אפשרי ואין בהכרח צורך בטיפולים כירורגיים, זריקות קולגן או טיפולי בוטוקס. האפשרויות העומדות בפני מי שמעוניין בשפתיים מלאות ומושכות יותר הן רבות ועליהם רק לבחור במה שמתאים יותר עבורם.
שפתיים עבות

למה צריך עיבוי שפתיים?

לאורך השנים, הגוף שלנו עובר שינויים – מופיעים קמטים במצח ועיגולים מתחת לעיניים וקווי צחוק נוצרים בפנים. שינויים אלה מתרחשים כתוצאה מאיבוד קולגן וגמישות של העור. תהליך נוסף שמתרחש הוא הצטמצמות עובי השפתיים. לאורך השנים, השפתיים שלנו מאבדות קולגן שגורם לוי הקטן בשפה העליונה להפוך ליותר שטוח וזוויות הפה שלנו נמתחות לצדדים. כיוון שהשפתיים משפיעות באופן ניכר על האסתטיות של הפנים, אנשים רבים מחפשים פתרונות לעיבוי שפתיים טבעי. ישנן פרוצדורות כירורגיות שניתן לעבור למטרה זו, אך קיימים גם לא מעט פתרונות טבעיים שייצרו מראה יותר מלא לשפתיים. 

פעולות מניעה לצמצום עובי השפתיים

לפני שאנחנו מנסים לעבות את השפתיים, כדאי אולי להכיר מספר דרכים שבהן ניתן להימנע או להאט את צמצום עובי השפתיים. עישון למשל יכול לגרום לנזק לשפתיים וכדאי להימנע מפעולה זו. הקפדה על מריחת קרם הגנה לפחות כל שעתיים ושתייה מרובה לאורך היום יישמרו על עור השפתיים מלהיסדק ולהצטמצם. מומלץ לעשות שימוש בקרמים על בסיס פרפין או שעוות דבורים כיוון שהם מאפשרים לשמור על הלחות של השפתיים ולוקח להם יחסית הרבה זמן להתאדות. מוצרי הטיפול בהם משתמשים צריכים להיות איכותיים ולכלול רטינואידים (ויטמין A). ויטמין זה עוזר בהאטת תהליך הזדקנות העור וניתן להשתמש בו גם על מנת לטפל בעור פגוע. מוצרים אלה ניתן לרכוש ללא מרשם אך מומלץ להתייעץ עם רופא עור ולרכוש מוצרים שיתאימו לסוג העור שלכם. הקפדה על תזונה גם היא יכולה למנוע פגיעה בשפתיים – הימנעות עד כמה שניתן מצריכת סוכר ומזונות מעובדים תשמר את המראה הטבעי והבריא של השפתיים.

עיבוי שפתיים טבעי באמצעות פילינג

אחת הדרכים לעבות את השפתיים באופן טבעי ללא פרוצדורה כירורגית היא באמצעות פילינג. כשם שמבצעים פילינג לעור על מנת להסיר עור יבש ומת, כך ניתן לבצע פילינג לשפתיים על מנת לחדש אותן ולגרום להן להיראות יותר עבות. ניתן לעשות זאת אפילו באמצעות מברשת שיניים, להסיר תאי עור מתים ולהגביר את זרימת הדם. פעולה זו תגרום לשפתיים להיראות מלאות יותר וורודות. חשוב מאוד להקפיד על מריחה של קרם לחות לאחר פילינג שפתיים כיוון שהן יהיו רגישות יותר ביחס לשאר עור הגוף. 

עיבוי שפתיים טבעי

שימוש בטכניקות איפור לעיבוי שפתיים טבעי

ישנן מספר טכניקות איפור בהן ניתן להשתמש על מנת לעבות את השפתיים.

  • קונסילר – מריחה של קונסילר על הפנים והפיזור שלו בטפיחה על השפתיים יכול לסייע בהשגת מראה מלא יותר לשפתיים. לאחר מריחת הקונסילר, יש למרוח שפתון – צבע השפתון יהיה בולט ומודגש יותר כאשר בבסיס מרוח קונסילר. 
  • עפרון שפתיים – ניתן להרחיב את עובי השפתיים באמצעות שימוש בעפרון שפתיים. ניתן לצייר קו שפתיים רחב יותר מעבר לגבולות השפתיים הטבעיות, להוסיף תוחם ולמלא את השפתיים בשפתון או בעיפרון בגוונים שתואמים. 
  • שפתון בגוון כהה – השימוש בשפתון בצבע כהה מבליט את השפתיים ויוצר את האשליה של שפתיים מלאות ועבות יותר. אין צורך למרוח שכבה עבה של השפתון וכמעט כל גוון כהה ייצור את אותו אפקט של שפתיים מלאות. שפתון עם תוספת של נצנצים אף יגרום לשפתיים להיראות יותר בורקות ומוארות. 
  • שפתון בגוון בהיר – מריחה של שפתון בצבע הגוף או בגוון מאוד בהיר יכול לשים דגש על השפתיים ולגרום להם להיראות מלאות. חשוב לבחור בגוון שיתאים לעור על מנת שהשפתיים ייראו כמה שיותר טבעיות. 
  • שילוב שפתונים – במידה וקיים חוסר שוויון בגודל השפה העליונה לבין השפה התחתונה, ניתן לתקן את זה באמצעות שילוב של שפתונים בגוונים שונים. יש לזכור שעל השפה העליונה יש למרוח גוון כהה יותר ועל התחתונה, גוון בהיר.

שמן מנטה לעיבוי שפתיים

שמן מנטה גורם לזרימת דם מוגברת ומריחה שלו על השפתיים תגרום להן להיראות מלאות יותר. זה משפר את הסירקולציה (גורם לעקצוץ קל) והופך את השפתיים למלאות יותר. שמן מנטה לעיבוי שפתיים גם משנה את גוון השפתיים לוורוד יותר.

עיבוי שפתיים טבעי עם שמן קינמון

השימוש בשמן קינמון היא דרך נוספת לעבות את השפתיים ואף לשפר את הגוון שלהם. מריחה של שמן קינמון באופן ישיר על השפתיים יכולה לגרום לגירוי ולכן מומלץ לערבב שמן קינמון יחד עם השפתון שבו משתמשים ורק לאחר מכן למרוח על השפתיים. הקינמון מגרה את השפתיים וגורם לזרימה מוגברת של דם – כתוצאה מכך, השפתיים מתעבות ואף מקבלות גוון אדמדם. כדאי לנסות כמות קטנה באזור מסוים לפני שמורחים על כל השפתיים על מנת לשלול את האפשרות של רגישות מוגברת. ניתן לבצע את הפעולה הזו כפעמיים על מנת להגיע לתוצאה של שפתיים מלאות.

אימון שפתיים

פעולות פשוטות שמבצעים עם השפתיים יכולות לשפר את המראה שלהן. שריקות מדי פעם מפעילות את שרירי השפתיים וגורמות להם להיראות יותר בולטות. כיווץ השפתיים (כמו בנשיקה) והחזקה למשך כמה שניות בהפסקות קבועות או לחיצה של השפה העליונה לתחתונה והזזה של השפתיים מצד לצד מעלה את נפח השפתיים. סיבוב של השפתיים בכיוון השעון ואז נגד כיוון השעון גם היא יכולה ליצור מראה מלא יותר. חשוב לזכור שכל הפעולות הללו ימריצו את ייצור הקולגן וכתוצאה מכך השפתיים ייראו מלאות יותר וזה יעניק לפנים מראה אסתטי יותר – אך יש להקפיד בביצוע שלהן באופן קבוע אחרת הן לא ישיגו את התוצאה הרצויה.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?