ציפוי חרסינה לשיניים- חיוך לבן, בריא ויפה!

החידושים בעולם האסתטיקה הגיעו גם לפה. הטיפול הכי מבוקש היום- ציפוי חרסינה לשיניים שמחזיק מעמד 20 שנה. סוגר רווחים, מכסה כתמים. מתקן סדקים ושברים וגורם לחיוך שלכם להיראות מיליון דולר. רוצים?
ציפוי חרסינה לשיניים

ציפוי לשיניים מהווה פתרון עבור כל אותם מטופלים שמעוניינים להעלים את הסדקים והמרווחים בין השיניים. ציפוי לשיניים יכול להתאים גם למטופלים שסובלים מצמיחה עקומה של השיניים.

ציפוי חרסינה לשיניים אמנם לא ישפר את מצב בריאותו הכללית של מטופל אך הוא בהחלט יכול לשפר את הבריאות הנפשית שלו.  באמצעות ציפוי לשיניים ניתן ליצור מראה אסתטי שיעלה את הבטחון העצמי של המטופל ויגרום לו להרגיש טוב עם המראה החיצוני שלו. בדומה לישור שיניים

ציפוי חרסינה לשיניים שהוא מעין כיסוי דק שנצמד לשיניים יעניק לשיניים מראה קלאסי ואסתטי. 

מי צריך לעשות ציפוי חרסינה לשיניים?

ציפויי חרסינה לשיניים הם דרך קוסמטית לשפר את המראה של הפה עבור לא מעט מטופלים. מועמדים אידיאליים עבור ציפוי לשיניים הם מטופלים שרוצים לבצע תיקון בשיניים שגוון שלהם השתנה או שהחלו להצטבר עליהם כתמים.

הציפוי יכול לכסות את הכתמים שלא ניתן היה להסיר באמצעות טיפול הלבנת שיניים. ציפוי חרסינה לשיניים יכול להתאים גם עבור מטופלים עם כתמים לשיניים שנוצרו כתוצאה מסתימות ישנות או מהיווצרות של עששת, מטופלים אשר מעוניינים לתקן פגמים קלים בשיניים כמו סדקים או עיוות בצמיחת השן ואף עבור מטופלים שמעוניינים לתקן מספר בעיות קוסמטיות בפה בטיפול אחד כמו הלבנת השיניים, יישור ותיקון של שן בודדת או כל השיניים.  

מה זה ציפוי חרסינה לשיניים?

ציפוי חרסינה לשיניים מתחלק לכמה סוגים  והם כוללים:

  • ציפוי חרסינה מסורתי – נוצר לרוב במעבדה לאחר שרופא השיניים לוקח דוגמה של מבנה השיניים של המטופל ושולח אותה על מנת שבמעבדה יוכלו לייצר ציפוי שמותאם באופן אישי. במעבדה, הטכנאים יכינו בקפידה את הציפוי כך שהוא ייראה כמעט זהה למראה והתחושה של השיניים הטבעיות של המטופל. ניתן ליצור ציפוי חרסינה מסורתי תוך שימוש במגוון חומרים ולאחר שהציפוי מוכן, הרופא יבצע הסרה קטנה של שכבת האמייל שמצפה את השן ומגנה עליה וימקם את הציפוי על השן.  
  • ציפוי חרסינה מוערם – ציפוי חרסינה נעשה בעבודת יד קפדנית במעבדה על מנת ליצור ציפוי שישקם ויהיה תואם כמה שניתן לצבע ורמת השקיפות של השיניים הטבעיות. ציפוי חרסינה מוערם נחשב יחסית לפחות עמיד אך הוא נעשה תוך התאמה אישית ומעניק מראה אסתטי .
  • ציפוי חרסינה דחוס – ציפוי זה הוא קל יותר לייצור והוא עבה יותר ביחס לסוגים אחרים של ציפוי חרסינה לשיניים ולכן הוא גם נחשב להרבה יותר עמיד וחזק. בגלל העובי של הציפוי, נדרש לעשות שינוי מהותי יותר במבנה הטבעי של שן המטופל. 
  • ציפוי חרסינה ליתיום דיסיליקט – ציפוי שמיועד בעיקר למטופלים שנוהגים לחרוק שיניים. מדובר בציפוי מאוד חזק אשר נוצר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות במחשב. 
  • ציפוי חרסינה מבוסס זירקוניה – נחשב לאחד מסוגי הציפויים לשיניים החזקים ביותר הקיימים כיום שיכולים גם לסייע בחיזוק השן הטבעית שחלשה מבחינת המבנה שלה. ציפוי חרסינה לשיניים מבוסס זירקוניה מיוצר מאותו חומר בו משתמשים על מנת ליצור כתרים לשיניים ולכן הוא עמיד מאוד בפני שברים. האטימות של זירקוניה מסייעת בהסוואה של נזקים שונים שנוצרו במבנה השן. 

איך מתבצע ציפוי שיניים?

על מנת להניח ציפוי חרסינה לשיניים, הרופא יתחיל את הטיפול לרוב בהסרה של כמות יחסית קטנה של אמייל מצידי השיניים ומלפנים. הסיבה לכך היא שנדרש מקום להניח את הציפוי על מנת שהשיניים ייראו כמה שיותר טבעיות.

רופא השיניים יסיר עד כמה שניתן כתמים או עששת מהשן הטבעית ויבחר בציפוי שיתאים ביותר בגוון שלו לשיניים הטבעיות.

לאחר שהרופא ידגום את מבנה השיניים, הוא ישלח את התוצאות אל המעבדה על מנת ששם יוכלו להכין ציפוי חרסינה לשיניים שיותאם באופן אישי למבנה השיניים של המטופל.

לאחר כמספר ימים, הציפוי יהיה מוכן אך בינתיים הרופא יניח ציפוי זמני על השיניים. בביקור הבא של המטופל במרפאה, הרופא יניח את הציפוי על השיניים על מנת לוודא שהוא מתאים בגוון ובצורה ולאחר מכן יבצע ניקוי יסודי של השן וידביק את הציפוי.

שינויים נוספים שיידרשו יוכלו להתבצע בפגישה נוספת במרפאה.

כך זה נראה- ציפוי חרסינה לשיניים
כך זה נראה- ציפוי חרסינה לשיניים

מה זה למינייט ולומינרס? 

מטופלים יכולים לבחור האם הם מעוניינים בהליך ציפוי חרסינה לשיניים בכל הפה או רק על שיניים בודדות כמו השיניים הקדמיות. ישנם שני סוגים של ציפוי לשיניים שניתן באמצעותם לתקן פגמים בשיניים ולהסוות מרווחים והם למינייט ולומינרס.

ציפוי למינייט מגיע לרוב בעובי של כ  – 0.5 מילימטר, הוא נחשב ליחסית עמיד בפני הצטברות של כתמים והוא מעניק לפה מראה מאוד טבעי. ציפוי למינייט מגיע בגוונים שונים וניתן לבחור במה שהכי דומה לגוון של השיניים הטבעיות.

ציפוי למינייט עשוי מחרסינה שעברה תהליך דחיסה ושריפה ולכן הוא נחשב לציפוי מאוד עמיד וחזק. ציפוי נוסף הוא לומינרס – ציפוי דק יותר ביחס לציפוי למינייט שמגיע לרוב בעובי של כ – 0.2 מילימטרים ולכן נחשב לפחות עמיד.

היתרון של ציפוי זה הוא שאין צורך בליטוש של השן לפני החת הציפוי אך הוא אינו מתאים למטופלים שמבקשים לטשטש כתמים שהופיעו על השיניים כיוון שציפוי לומינרס הוא שקוף.

הציפוי מתאים עבור מטופלים בעלי שיניים טבעיות בריאות וקל מאוד להתאים אותו למטופל כיוון שאין צורך בפעולות מקדימות. ציפוי לומינרס מאפשר לשמור על המבנה הטבעי של השן. 

ציפוי קומפוזיט או פולימר פלסטי

ציפוי קומפוזיט לשיניים הוא סוג נוסף שיכול להיות עשוי מפולימר פלסטי או משרף.

ציפוי זה מגיע בכמה גוונים מהם ניתן לבחור והוא מתאים בעיקר למטופלים שסובלים מבעיות אסתטיות יותר פשוטות ולא מקרים מורכבים שמצריכים טיפול בשבר בשן, סדקים או כתמים שלא ניתן להסיר באמצעות הלבנת שיניים.

ציפוי קומפוזיט נחשב ליותר זול אך הוא מצריך תחזוקה שוטפת ושכבת ציפוי נוספת אחת לשנתיים כיוון שהגוון שלו נוטה להישחק לאורך זמן. 

למי הטיפול לא מתאים?

טיפול ציפוי חרסינה לשיניים אינו מתאים לילדים או למטופלים עם שיניים חלשות מבחינה המבנה שלהן. טיפול זה אינו מתאים גם עבור מטופלים שסובלים מבעיות כרוניות בחניכיים, בעלי שיניים עם שכבת אמייל שחוקה, מטופלים שנוטים לחרוק שיניים ומטופלים עם מבנה לסת לא תקין (כמו למשל מנשך הפוך).

ציפוי חרסינה לשיניים יכול להיעשות רק כאשר מדובר במטופל עם בריאות פה טובה. במידה ומטופל סובל מבעיות בחניכיים ובשיניים ומעוניין בציפוי לשיניים, יהיה עליו לגשת לטיפול אצל רופא שיניים על מנת לשפר את בריאותן ורק לאחר מכן יהיה מועמד מתאים לציפוי שיניים.

מטופלים עם שיניים עקומות בצורה קיצונית גם כן לא יתאימו כיוון שמבנה השיניים העקום יכול ליצור לחץ מהותי על הציפוי ולגרום לסדקים. אנשים בעלי הרגלים של לעיסת עטים או עפרונות ואף צריכה של מזונות קשים ללעיסה גם כן לא נחשבים למועמדים מתאימים עבור ציפוי חרסינה לשיניים. מטופלים שלא מקפידים של היגיינת הפה יוכלו לעבור טיפול ציפוי שיניים אך התוצאות לא יישמרו לזמן רב. 

כמה זמן אורכים טיפולי ציפוי חרסינה לשיניים?

הרכבת ציפוי חרסינה לשיניים לרוב מצריך מהמטופח להגיע בין פעמיים לשלושה למרפאה אך זה תלוי כמובן בסוג הציפוי שנבחר. הטיפול עצמו נעשה במרפאה ולאחר מכן יש להגיע אל הרופא למטרת ביקורת.

במידה והמטופל בחר למשל בציפוי למינייט, יכול להיות שהטיפול יצריך גם הרדמה מקומית אך מספר הביקורים של המטופל במרפאה יהיו פחות ממספר הפעמים שיידרש להגיע למרפאה במידה ובחר בציפוי לומינרס. ציפוי למינייט יצריך שיוף של השן לפני שמניחים את הציפוי, פעולה שניתן להימנע ממנה כאשר מדובר בציפוי לומינרס. במידה נבחר ציפוי פולימרי, המטופל יתבקש להגיע לפגישת ביקורת על מנת לוודא שהשרף בו משתמשים על מנת להדביק את הציפוי לשן לא נפגע ובמידה וכן, יהיה צורך לבצע ציפוי מחדש של השן.

ציפוי קומפוזיט למשל הוא יחסית שונה משאר סוגי הציפויים לשיניים והוא יצריך רק ביקור אחד במרפאת השיניים כיוון שלא נדרשת פעולה מקדימה לפני הנחת הציפוי. בסיום כל המפגשים, המטופל יוכל ליהנות מחיוך אסתטי..

מה זה למינייט ולומינרס? 

החומר המועדף ביותר הוא ציפוי חרסינה לשיניים כמו זה שעמו נעשים כתרים. יש כאמור מטופלים שעושים ציפוי שיניים רק על כמה שיניים קדמיות כדי לחשוף שיניים לבנות ומסודרות. ויש שני סוגי ציפויים שגם מכסים על פגמים, ומתקנים רווחים ועוד.

האחד למינייט והשני לומינרס. למינייט הנו ציפוי חרסינה בעובי של 0.5 מ"מ והוא עמיד בפני הכתמה ונראה מאוד טבעי. אפשר לבחור גם בגוון שהכי דומה לגוון הטבעי של השיניים והוא לא משתנה או דוהה במשך שנים רבות. הוא עשוי מחרסינה שעברה דחיסה ושריפה, אשר הפכה לחומר מאוד עמיד וקשיח. 

מצפים בו את השן באמצעות חומרים דנטליים מיוחדים והם אלה שמקבעים אותו. זהו החומר הכי יוקרתי ממנו עושים גם כתרים והוא מניב את התוצאות הכי יפות וטבעיות. ציפוי זה  עמיד לשנים רבות.

סוג נוסף של ציפוי חרסינה הוא לומינרס. מדובר על ציפוי יותר דק מהלמינייט וליתר דיוק בעובי של 0.2 מ"מ, מה שלא דורש שום הכנה כמו שיוף או ליטוש השן. יחד עם זאת משום שהוא שקוף, הוא איננו מכסה כתמים ולכן לא מתאים לאנשים עם כתמים בשיניים וכן מתאים לאנשים שיש להם שיניים בריאות וחזקות. הוא איננו מתאים למשל לאנשים עם בעיות חניכיים.  

ציפוי הלומינרס קל מאוד להתאמה לשיניים, הוא פשוט מונח עליהם ואין צורך לעבור שום טיפול מקדים. משום כך הוא גם שומר על המבנה הטבעי של השן.

ציפוי קומפוזיט או פולימר פלסטי

סוג נוסף של ציפוי שיניים הוא מסוג קומפוזיט שעשוי משרף או מפולימר פלסטי. הרופא יכול לבחור בצבע כמו של שיני המטופל. הציפוי הזה מתאים למטופלים עם בעיות אסתטיות קלות ונקודתיות ולא בעיות מורכבות כמו רווחים, סדקים, כתמים כהים או שברים. 

הציפוי הזה הוא הזול ביותר והוא דורש תחזוקה מצד בעליו. עלול להישחק וגם צבעו משתנה במשך הזמן. יש צורך לחזור עליו בממוצע כל שנתיים וחצי. 

למי הטיפול לא מתאים?

  • לילדים משום שקשה להם לשמור על פה מבודד מרוק.
  • לאנשים שאינם בעלי שיניים עמידות וחזקות.
  • לאנשים הסובלים מבעיות של ריקבון או מחלות חניכיים.
  • לאנשים בעלי שיניים חלשות או  פגומות שלא יוכלו להחזיק את הציפוי.
  • שיניים שאמייל השן שלהן נשחק.
  • אנשים שמהדקים או שוחקים שיניים.
  • אנשים בעלי מנשך בלתי יציב.

כמה זמן אורכים טיפולי ציפוי חרסינה לשיניים?

טיפול של ציפוי חרסינה לשיניים לא דורש יותר מביקור אחד או 2-3 ביקורים תלוי מהו סוג הציפוי. לאחריהם יהיו בפיכם שיניים לבנות וצחורות, ישרות ומסודרות ותוכלו לחייך כאוות נפשכם ובגאווה גדולה. 
הטיפול נעשה במרפאתו של הרופא. לאחר כמן יש צורך להגיע אליו לביקורת לבחון את הציפוי. 

במקרה של ציפוי למינייט ייתכן ותיעשה הרדמה מקומית. חומר זה דורש מספר מועט של פגישות לעומת ציפוי חרסינה מסוג לומינרס. 
כאשר מדובר בציפוי פולימרי, יש לבחון אם השרף (זהו הדבק שמדביק את הציפוי) לא נפגם והוא הדביק כראוי את הציפוי. אם חלילה הוא התקלף או נסדק, יש צורך לעשות ציפוי חדש. 
במקרה של ציפוי למינייט יש צורך בשיוף והשחזה של השן לפני הטיפול ועם ציפוי לומינרס אין צורך בהם.
אחרי ציפוי שיניים יש לשים לב לתזונה שאיננה מכתימה את השיניים כמו למשל אוכמניות, יין אדום ועוד וכן להיזהר בעת נגיסה במזון קשה. 
ציפוי קומפוזיט יכול להתבצע במפגש אחד. הוא לא דורש שום פעולות הכנה ויש לחזור עליו מדי שנתיים וחצי. 

כמה עולה ציפוי חרסינה לשיניים?

טיפול חרסינה לשיניים

טיפול ציפוי שיניים לחרסינה מסורתי יכול לארוך שעה ומצריך שניים או שלושה ביקורים אצל הרופא. ציפוי זה נחשב למאוד עמיד והעלות שלו נעה בין 500-3000 שקלים לכל שן. 

ציפוי שיניים למינייט 

טיפול ציפוי שיניים למינייט אורך כשעה ומצריך גם כן שניים או שלושה ביקורים במרפאה. ציפוי זה יכול להחזיק מעמד למעלה מ – 15 שנה והעלות שלו נעה בין 2000-3500 שקלים לכל שן.

ציפוי שיניים לומינרס

טיפול ציפוי שיניים לומינרס אורך כשעה וגם הוא מצריך שניים או שלושה ביקורים אצל הרופא. הציפוי יכול להחזיק כ – 20 שנה והעלות שלו נעה בין 2000-3500 שקלים לכל שן.

ציפוי שיניים קומפוזיט

טיפול ציפוי שיניים קומפוזיט מצריך רק ביקור אחד במרפאת השיניים. ציפוי זה יכול להחזיק עד כעשר שנים כאשר במרבית המן המקרים נדרש ציפוי נוסף לאחר כשנתיים. העלות של ציפוי קומפוזיט נעה בין 500-1500 שקלים לביקור. 

מה זה ציפוי חרסינה בשיניים

יש כמה סוגים של ציפוי חרסינה לשיניים. יש ציפוי שיניים שנעשה רק עבור שיניים קדמיות בדרך כלל 4-8 והוא מחזיק מעמד זמן ארוך.
פרטים נוספים בכתבה המלאה

מה זה למינייט

למינייט הנו ציפוי חרסינה בעובי של 0.5 מ"מ והוא עמיד בפני הכתמה ונראה מאוד טבעי.
פרטים נוספים בכתבה המלאה

מה זה לומינרס

לומינרס הנו ציפוי יותר דק מהלמינייט וליתר דיוק בעובי של 0.2 מ"מ, מה שלא דורש שום הכנה כמו שיוף או ליטוש השן.
פרטים נוספים בכתבה המלאה

ציפוי חרסינה לשיניים מחיר

המחיר משתנה בין סוגי הציפויים להיקף הטיפולים אך נע בין 500₪ ל 4000₪ לכל שן
את ההסבר המלא על המחירים תוכלו למצוא באתר

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

ציפוי חרסינה לשיניים

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?