גשר שקוף – הפתרון הכי אסתטי לשיניים שלך

שיפור המראה של החיוך לא חייב להיעשות תוך שימוש בפלטות מתכת מסורתיות. כיום ניתן לבצע את אותה פעולת ישור באמצעות גשר שקוף שלא בנוי מסוגי מתכת וחוטים שמורידים מיופיו של החיוך בזמן שעוברים את הטיפול. באמצעות הגשר, השיניים יכולות להיראות יפות ומיושרות בחצי מהזמן שהיה לוקח עם פלטה מסורתית.
גשר שקוף

מה זה גשר שקוף וממה הוא עשוי?

ישור שיניים שקוף הוא הליך שבו לא נעשים שימוש בסוגי מתכת שונים. מדובר בפלטות שקופות שמותאמות באופן אישי לכל מטופל והן מכסות את השיניים ומושכות אותן בקצב איטי ועדין למיקום שבו היו אמורות להיות. שלא כמו גשר בשיניים מסורתי, גשר שקוף ניתן להסרה במהלך הטיפול ולכן הוא פחות מורגש. בין אם מדובר בהורה שמחפש להתאים את סוג הגשר לילד שלו או מבוגר שדחה את טיפול ישור השיניים במשך מספר שנים, גשר שקוף הוא הפתרון היעיל והדיסקרטי ביותר בתחום ישור השיניים. את הגשר יוצרים מפלסטיק נטול BPA והא נחשב להרבה יותר נוח עבור מטופלים במיוחד כשמשווים אותו אל גשר בשיניים מסורתי. את הגשר מייצרים תוך התאמה אישית לכל מטופל כשבסוף התהליך השיניים ישרות ומעניקות את החיוך היפה.

פתרון לשיניים עקומות

למי זה מתאים?

גשר שקוף מתאים למטופלים עם מבנה שיניים עקומות שזקוקות לישור. ישור שיניים זה פחות מתאים למטופלים שסובלים ממקרים שמצריכים סתימות חמורות. הגשר מסייע בדחיפה של השיניים קדימה או ארוך בהתאם למבנה הפה של המטופל. תוצאות טיפול ישור שיניים באמצעות גשר שקוף הן זהות לתוצאות שניתן לקבל באמצעות גשר מסורתי אך כיוון שמדובר בגשר שקוף שלא ניתן להבחין בו, הוא הפך להיות יותר ויותר פופולארי בשנים האחרונות. הטיפול באמצעות גשר שקוף הוא גם יותר מהיר וניתן להשלים אותו תוך מספר חודשים ספורים. כדאי להתייעץ עם אורתודנט שיניים לפני שמחליטים על סוג הגשר על מנת להבין האם אתם מועמדים הכי טובים עבור ההליך ומשך הזמן שזה ייקח כדי להגיע לתוצאה המקסימלית והרצויה.

איך מיישרים שיניים באמצעות גשר שקוף?

הליך ישור שיניים באמצעות גשר שקוף מתבצע במספר שלבים:

  1. פגישה ראשונה שבה מחליטים על אופי הטיפול ולקיחת דוגמה נשיכה של השיניים על מנת לשלוח אותה למעבדה שבה יכינו את המערכים.
  2. באמצעות טכנולוגית הדמיה תלת ממדית, במעבדה יהפכו את רישומי הנשיכה שנלקחו בפגישה למערכים נשלפים בהתאמה אישית.
  3. ביקור נוסף אצל הרופא בו תקבלו את מערך הישור ובנוסף סטים נוספים אותם בהם ניתן יהיה להשתמש עד לביקור הבא אצל רופא השיניים.
  4. כל קבוצה של מערכי גשר שקוף צריכים להיות בפה למשך כשבועיים כאשר המטופל רשאי להסירם רק למטרת אכילה, שתייה, צחצוח שינים וניקוי בחוט דנטלי. יש להקפיד להגיע אחד לחודש וחצי אל מרפאת השיניים על מנת שהרופא יוכל לבדוק ולוודא שקצב ההתקדמות של הטיפול הוא נכון ומתאים. סה"כ זמן הטיפול אמור לקחת בין 12 עד 18 חודשים.
  5. השלב האחרון בו מסיימים את הטיפול לאחר שהמטופל עשה שימוש בכל הקבוצות מערכים של ישור השיניים. על מנת לשמור על החיוך החדש, מומלץ לשים מעצרים בפה לפני למשך הלילה במשך כחצי שנה מספר פעמים בשבוע בהתאם להוראות של הרופא.

למה זה עדיף על גשר רגיל?

הסיבה אולי הכי טובה לבחירה בישור שיניים עם גשר שקוף היא הנוחות של המערכים. ישור השיניים מצריך תזוזה של השיניים ומטופלים עלולים לחודש באי נוחות בזמן שהשיניים נעות, במיוחד כאשר משתמשים במערך הישור הראשון. הלחץ ואי הנוחות שמרגישים כאשר מניחים סט מערכי גשר שקוף בפעם הראשונה יירדו באופן הדרגתי לאחר מספר ימים. במידה כמובן והאי נוחות נמשכת ומופיע כאב, יש לפנות אל מרפאת השיניים על מנת שיוכלו לבדוק ולוודא שמערך הישור אכן נבנה בהתאמה מוחלטת למבנה הפה.  

גשר שקוף - פשוט וקל

יתרונות של גשר שקוף

כאשר בוחנים את האפשרויות השונות של ישור שיניים, חשוב להכיר ולהבין את היתרונות של גשר שקוף מול פלטת ישור שיניים מסורתית. כאמור, מדובר בפלסטיק שקוף שלא ניתן להבחין בו ולכן הוא מאפשר לשמור על מראה אסתטי של הפה. תנועת השיניים הרבה יותר מדויקת כאשר בוחרים גשר שקוף וקל גם לשמור על בריאות היגיינת הפה כיוון שניתן להסיר את הגשר, לנקות את הפה  ולהחזיר את המערך למקומו. גשר שקוף גם נוח יותר עבור המטופל כיוון שאין סיכוי לגירוי של השיניים או החניכיים. אפשרות זו גם חוסכת זמן טיפול יקר – פלטת ישור מסורתית מצריכה הגעה קבוע ותכופה אל מרפאת השיניים לטובת החלפת חוט הקשת וביצוע התאמות לעומת גשר שקוף שמצריך מעט מאוד ביקורים במרפאת השיניים.

שמירה על הגשר – צחצוח שיניים

הקפדה על היגיינת שיניים היא הכרחית, במיוחד כאשר מדובר במטופלים עם גשר שקוף. הגשר מצריך צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי לאחר כל ארוחה, לפני שמחזירים את המערך לפה וזאת על מנת לוודא שלא נותרו חלקיקי מזון בין השיניים. פעולה זו תוודא שחללים בין השיניים יישארו נקיים ולא ייווצר ריח רע מהפה. את המערכים גם יש לנקות באמצעות חומר ניקוי מיוחד על מנת לוודא שהוא אינו מצהיב ושלא נוצרים עליו כתמים.

אוכל ושתייה עם גשר שקוף

חשוב לזכור שאכילה עם גשר שקוף בפה היא אסורה. יש להסיר את מערך הגשר כל פעם לפני שמכניסים פריט מזון כלשהו לפה. ניתן לשתות מים עם גשר שקוף אך לא משקאות חמים כמו תה וקפה כיוון שהם יכולים לפגוע ולעוות את הצורה של הפלסטיק. במהלך היום, ישנם שעתיים שאתם יכולים להיות ללא המערכים בפה ולכן כדאי להתאים את שעת הארוחות בהתאם לכך.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

גשר שקוף

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?