הלבנת שיניים ביתית

טיפול להלבנת שיניים ביתית או מקצועית, הוא אחד מהטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר. השיניים הן חלק משמעותי מהמראה החיצוני שלנו, שהוא כרטיס הביקור שלנו בעולם. כולנו רוצים לחייך חיוך נוצץ, שחושף שיניים מבריקות. אך מה קורה כשהשיניים כבר לא לבנות כפי שהיו פעם? ערכות ביתיות המוצעות בשוק, מאפשרות למטופלים לבצע הלבנת שיניים ביתית. הטיפול מיועד לאנשים שמעוניינים לעבור הלבנת שיניים, אך אינם מעוניינים בטיפול מקצועי ומלא במרפאת שיניים.
הלבנת שיניים ביתית

איך להשיג מראה שיניים אסתטי?

רבים שואפים להשיג את המראה החיצוני המושלם, שכולל חיוך מבריק ושיניים לבנות. הצורך המובהק בשיפור המראה החיצוני בחברה המערבית, הביא את טיפולי הלבנת השיניים והלבנת שיניים ביתית למרכז העניינים בתחום הטיפולים האסתטיים בכלל ובמרפאות השיניים בפרט.
במהלך השנים, נצברים כתמי צבע על השיניים שלנו. הכתמים נוצרים לרוב כתוצאה מאכילה או שתייה של חומרים המכילים צבעי מאכל או פיגמנט צבע. שתיית קפה, תה המכיל קפאין, עישון סיגריות ושתיית אלכוהול הם רק חלק מהגורמים להכתמת והצהבת השן במהלך השנים.
כדי להשיג מראה שיניים אסתטי ונקי, אפשרות אחת היא להימנע במהלך שנות חיינו מאכילה או שתייה של החומרים הללו ככל האפשר וצחצוח שיניים פעמיים ביום לכל הפחות.

אך במקרה שבו כבר נצברו כתמי צבע על גבי השיניים, מה אפשר לעשות?

מוצעים כיום מגוון טיפולים להלבנת שיניים. הטיפול הפופולרי והנפוץ ביותר הינו טיפול הלבנת שיניים באופן מקצועי, בקליניקות השונות. הטיפול המקצועי מתבצע על ידי רופא מומחה בתחום הלבנת השיניים, כאשר ישנן שיטות שונות לטיפול ומגוון חומרים פעילים המשמשים לצורך ההלבנה.
עם זאת, נתח מסוים מהמטופלים בוחר לבצע הלבנת שיניים ביתית. הלבנת השיניים הביתית פועלת גם היא באמצעות שיטות שונות, החל מהנחת סד על השיניים ועד מריחת משחה להלבנה. השוני המרכזי בין שתי השיטות הוא ריכוז החומר הפעיל.

הלבנת שיניים ביתית מול מקצועית

בהלבנת שיניים מקצועית נעשה שימוש בחומר פעיל המונח על שכבת השן, והוא בריכוז גבוה. המטרה היא לספק תוצאות מהירות ואפקטיביות מקסימלית. בהלבנת שיניים ביתית נעשה שימוש בחומרים דומים, כאשר השוני המרכזי הוא ריכוז החומרים הנמוך. כלומר, הלבנת שיניים ביתית מאפשרת קבלת תוצאות ושינוי במראה השן, אך השיטה אינה בהכרח מאפשרת להגיע לתוצאות מקסימליות או מהירות.
טיפול הלבנת שיניים ביתית מאפשר לעבור הלבנת שיניים במחיר זול יותר, לאור עלות הטיפול המקצועי שאינה מתאימה לכל הלקוחות. במקרים מסוימים, ההלבנה הביתית מתבצעת כהשלמה לאחר הטיפול המקצועי.
מטופלים מסוימים עוברים את ההלבנה הביתית, אך נותרים ללא תוצאות מספקות. במקרה שבו תוצאות הלבנת השיניים הביתית אינן נראות בשטח, או שאתם פשוטים מעוניינים לקבל את הטיפול האפקטיבי והמהיר ביותר, יכול להיות שטיפולי מקצועי במרפאה יתאים לכם יותר.

הלבנת שיניים ביתית בעזרת רצועות עם חומר פעיל

הלבנת שיניים ביתית – כך תשמרו על חלל הפה

כמו כל טיפול אחר שמתבצע בבית ללא גורם רפואי מוסמך, מומלץ וחשוב ביותר להישמר מפני הסיכונים הכרוכים בטיפול.
אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר של הטיפולים הביתיים, היא רגישות מוגברת של השיניים. במקרים מסוימים השיניים נעשות רגישות לקור או חום קיצוניים, וכך גם החניכיים וחלל הפה. כדי להימנע מכך, ההמלצה היא להקפיד על מינון מותאם ולא מופרז של הטיפול והחומר שמשתמשים בהם.
מעבר לערכות הביתיות שמציעות החברות השונות לצורך הלבנת שיניים, וודאי שמעתם את המונח "תרופות סבתא". החל מצחצוח שיניים עם לימון, מלח או סודה לשתייה, ועד לשימוש בשמן קוקוס – רעיונות רבים ויצירתיים מצויים ברחבי הרשת. כמובן שהטיפולים הללו אינם מאושרים על ידי משרד הבריאות, ואינם מומלצים בקרב רופא השיניים.

הבחירה הנכונה בטיפול הלבנת שיניים

השיניים הן חלק בולט ורגיש בגופנו. מיקום השיניים שנמצאות במרכז הפנים, הופך אותן לאיבר שיש לו השפעה רבה על המראה החיצוני שלנו.
זו אחת הסיבות לכך שהבחירה בטיפול להלבנת שיניים ביתית או מקצועית, צריכה להיעשות באופן מותאם לצרכי המטופל. ההתאמה נעשית לפי מצב השיניים, הצורך של המטופל והתוצאות שמעוניינים להגיע אליהן.
אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדעת בטרם הטיפול שקיבלתם את כל המידע שאתם זקוקים לו. כאשר תתחילו את הטיפול כאשר כל הידע, המענה לשאלות והתוצאות הצפויות נמצא בידכם – תרגישו בטוחים ותדעו שהטיפול בהכרח מתאים לצרכים האישיים שלכם.
אם אתם מעוניינים בקבלת טיפול מהיר ואפקטיבי, המותאם באופן אישי לכל מטופל, הבחירה הנכונה עבורכם תהיה טיפול הלבנת שיניים מקצועי.
אין לנו ספק שכל טיפול רפואי או אסתטי עשוי להעלות חששות וספקות. זו בדיוק הסיבה שאנחנו מבצעים התאמה אישית בין המטופלים שלנו לרופא המטפל, שיעניק להם את הטיפול הטוב ביותר.

אם אתם זקוקים לייעוץ בבחירת רופא שיניים המומחה בהלבנה מקצועית, השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הלבנת שיניים מקצועית

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?