הלבנת שיניים – המדריך המלא

זה כבר לא סוד שהשיניים מהוות גורם משמעותי על התפיסה של הסביבה שלנו עלינו. הרי ידוע שחיוך רחב ויפה הבנוי משיניים לבנות וצחורות מסמל הצלחה ויופי. והכי חשוב- חיוך יפה מייצר משיכה ואהדה כלפינו. אז איך אנחנו זוכים בחיוך שכזה? קבלו מאתנו את המדריך המלא להלבנת שיניים.
זוג מחייך עם הלבנת שיניים
משך הטיפול -
עד שעה
טווח מחירים -
800-5,000 ₪
סוג הטיפול -
חיצוני

כולנו רוצים להנות משיניים צחורות, לבנות ונקיות שמביאות איתן חיוך נוצץ במיוחד. יש לכך סיבה פשוטה וברורה: הפנים הם כרטיס הביקור שלנו, והשיניים משחקות תפקיד חשוב בנראות החיצונית שלנו.
גם אם השיניים בריאות וחזקות, כאשר צבע השיניים לא צחור החיוך עשוי להיראות לא אסתטי.
לשם כך הליך הלבנת שיניים מבוצע במשך שנים בארץ ובכל העולם; הלבנת השיניים מאפשרת לאנשים רבים לזכות במראה שיניים צחור, חדש ומרענן.
מה כדאי לדעת על הלבנת שיניים, איזה סוגי טיפולים קיימים ותוך כמה זמן רואים תוצאות – המדריך המלא.

מהי הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים היא למעשה טיפול אסתטי פשוט. הטיפול מתאים לרוב האנשים, אינו מזיק והתוצאה המתקבלת הינה שיניים בהירות יותר מכפי שהיה לפי הטיפול.
רוב האנשים הפונים להליך ההלבנה למעשה מגיעים כדי להשיג מטרה אחת פשוטה וברורה, והיא להבהיר את השיניים ולהחזיר לעצמם את החיוך הצחור.
הצורך בהלבנת שיניים מתעורר לרוב לאחר שינוי בצבע השן. השינוי נגרם מסיבות שונות, ביניהן אכילת מאכלים המכילים פיגמנט שצובע את השן או לחלופין שתייה כמו קפה, תה ומשקאות אחרים המכילים קפאין. גם משקאות אלכוהוליים, עישון סיגריות או אכילת מאכלים עם צבע מאכל עלולים לגרום שינויים בצבע השן במהלך השנים, ולגרום למראה צהבהב.
מקרה נוסף שבו מבצעים הלבנה היא לאחר טיפול יישור שיניים באמצעות גשר בשיניים. אחרי הורדת הגשר, נותרים בחלק מהמקרים שרידי דבק ולכלוך שנדרש ניקיון שלהם.

טיפול שכיח בעולם המערבי

שיניים לבנות זו אחת המשאלות הנפוצות ביותר שקיימות בארץ ובעולם. כל אחד ואחת רוצים לחייך את החיוך המושלם, הלבן והצחור שלא יוכלו שלא להחמיא עליו. זו בדיוק הסיבה שטיפולי הלבנת שיניים הפכו לפופולריים במיוחד.
תחום חומרי ההבהרה והלבנות השיניים עבר שינויים רבים בשנים האחרונות. התוצאה הנוכחית של השינויים הללו הביאה לשדרוגים, פיתוח סוגי טיפולים ושיטות שונות לצורך הלבנת שיניים. יחד עם כל אלו, הפך הטיפול הזה לפופולרי ונפוץ במיוחד בעולם המערבי. הטיפול נפוץ במיוחד בישראל ובארה"ב בקרב מפורסמים, המבקשים לרכוש לעצמם את החיוך הצחור, הנוצץ והבולט ביותר.
חלק מהמטופלים חווים חשש או פחד בטרם הטיפול, לרוב כתוצאה ממיתוסים שהזינו את דעת הקהל במשך השנים, אך הכמיהה לשיניים לבנות לרוב מנצחת ומביאה אותם אל המרפאות השונות. זאת בעוד מטופלים אחרים, בוחרים לבצע טיפול הלבנת שיניים ביתית בשיטות שונות ממניעים כאלו ואחרים.

הלבנה בטיפול ביתי מול טיפול מקצועי – מה ההבדל?

טיפול מקצועי במרפאה

ביצוע הטיפול באופן מקצועי במרפאת שיניים זו הבחירה של רוב המטופלים מהסיבה שהוא מחזיק להרבה זמן והתוצאות מידיות. בתהליך הלבנת שיניים כחלק מטיפול מקצועי, היתרון הראשון והבולט ביותר הינו הרופא בעל המקצועיות, הניסיון והידע שמבצע את ההליך.
מבחינת הטיפול עצמו, הבהרת שיניים במרפאה נעשית באמצעות מקור אור. זוהי למעשה שיטת הלבנת שיניים במנות LED או UV שמקרינות על חומרים פעילים בריכוז גבוה. רופא השיניים משתמש בחומר ומורח אותו על שכבת השן, כאשר מנורה למעשה מזרזת את התהליך וגורמת לחומר להגיע לשכבות עמוקות של השן. הטיפול המקצועי מאפשר קבלת תוצאות מהירות ואף מיידיות בחלק מהמקרים.
חשוב לדעת שלאחר תהליך ההלבנה, על המטופל להימנע מאכילה או שתייה של חומרים בעלי פיגמנט צבע או צבעי מאכלי, במשך 48 שעות לכל הפחות לאחר הטיפול.

טיפול ביתי

טיפול ביתי לצורך הלבנת השן מתנהל באופן שונה לחלוטין מהשיטה המקצועית במרפאות. הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא שהתהליך יבוצע במקרה הזה על ידיכם וללא חוות דעת מקצועית, כך שיש להיזהר ממצב שבו נגרם נזק לשן או החלשתה.
הליך הלבנת השיניים ביתית, משתמש בהלבנה חיצונית ללא חדירה לתוך שכבת השן הפנימית.
התהליך עצמו קצר ואינו מסובך במיוחד: בשיטה ההלבנה הביתית משתמשים בחומר הלבנה המונח על גבי השיניים לפני השינה. על גבי השיניים וחומר ההלבנה, יונח פלסטיק המותאם לחלל הבא, על מנת לשמור את חומר ההלבנה צמוד לשיניים. הטיפול הביתי דורש חזרה על הפעולה בטווחי זמן שונים בהתאם לצרכי המטופל.

לפני ואחרי הלבנת שיניים

שיטות שונות להלבנת שיניים

כאמור, שתי השיטות הנפוצות ביותר הן באמצעות טיפול מקצועי במרפאה העושה שימוש בקרני אור, או באמצעות טיפול ביתי. פעם גם שיטה בלייזר הייתה נפוצה אך עם הזמן הפסיקו להשתמש בה בגלל הנזקים שהיא יכולה לגרום. את השיטות ניתן למצוא בווריאציות שונות: משך טיפול שונה, שימוש בחומרים מלבינים שונים (אך דומים בהרכבם לרוב) ועוד.

השיטה המשולבת

מעבר לשתי השיטות הבולטות הללו, אפשרות נוספת היא שילוב בין שתי השיטות. השיטה המשולבת מציעה למטופל לשלב בין שני סוגים הטיפול, במקרים מסוימים לצורך השלמת הטיפול על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.
כך למשל, מטופל שבחר לבצע הלבנה ביתית והשיג תוצאה מסוימת, יכול להגיע למרפאה ולהשלים את הטיפול. במקרים אחרים סדר הדברים הוא הפוך ומטופלים שעוברים טיפול שיניים במרפאה לצורך הלבנה, מגיעים לתוצאה מצוינת אך מעוניינים לשפר אותה במקצת.

הלבנה באמצעות פסי הדבקה

הלבנה באמצעות פסי הדבקה נעשית באמצעות רצועה המוצמדת לשיניים. הרצועה היא מעין פס דק המכיל חומר הלבנה. החומר מוצמד אל השן ובכך משיג תוצאות דומות לטיפול הלבנת שיניים ביתית. חשוב לדעת שהאפקט המתקבל מטיפול מסוג זה הוא לרוב מינימלי. הסיבה לכך הוא הריכוז הנמוך של החומר הפעיל, מה שגורם ליעילותו להיות מוטלת בספק.

איך מתבצע טיפול הלבנת שיניים?

הלבנה המתבצעת במרפאה מתבצעת על ידי רופא שיניים מומחה בלבד. בשלב הראשוני של הטיפול יבצע הרופא המטפל בידוד של החניכיים במטרה לשמור עליהן מפני נזק אפשרי שיגרום שחומר ההבהרה. בשלב השני של הטיפול, יניח רופא השיניים את חומר ההבהרה על גבי השיניים ומיד לאחר מכן ימקם את התאורת ה-UV או ה-LED לכיוון חלל הפה והשיניים.

כמה זמן אורך הטיפול?

הטיפול לרוב מבוצע תוך מספר סבבים של מריחת החומר ושימוש בקרני האור, כאשר כל אחד מהסבבים אורך בין 20-30 דקות. זאת בהתאם לרופא המטפל ולמרפאת השיניים שבה בחרתם לעבור את ההלבנה.
אורכו של הטיפול הממוצע בסך הכל אורך כשעה ועד שעתיים, כאשר התוצאה נראית לעין לרוב באופן מיידי. כאמור, בחלק מהמקרים יבוצע טיפול משלים באמצעות הלבנת שיניים ביתית, זאת במטרה להגיע לתוצאה הרצויה ולשיניים לבנות וצחורות באופן מושלם.

כמה זמן לוקחת ההחלמה והאם ישנן תופעות לוואי?

בחלק מהמקרים יתקלו המטופלים בתופעות לוואי לאחר תהליך ההלבנה. לא מדובר לרוב בנזק שאינו הפיך או בתופעות לוואי מסוכנות למטופלים, אך עם זאת תופעות הלוואי עלולות לגרום לאי נעימות או רגישות בחלל הפה.
תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הינן: רגישות יתר בחלל הפה ובשיניים, שינויים מסוימים בחוש הטעם, הופעת כתמים לבנים על גבי השן (התופעה חולפת לאחר מספר ימים).
לרוב לא נדרשת החלמה לאחר הטיפול. עם זאת, כדאי לדעת שלאחר הטיפול על המטופל להימנע מאכילה או שתייה של חומרים בעלי פיגמנט צבע במשך 48 שעות. יש להימנע ממשקאות ומאכלים המכילים צבעי מאכל או קפאין כמו קפה, יין, תה ירוק ועוד. הסיבה לכך היא שהשיניים רגישות במיוחד לאחר הטיפול ולמעשה "קולטות" אליהן את פיגמנט הצבע.
כדי להימנע מהכתמת השיניים לאחר הטיפול (שמביא לתוצאה ההפוכה), מומלץ להקפיד על כך.

חיוך מושלם וטבעי

כמה עולה הלבנת שיניים?

מחיר הלבנת שיניים משתנה בין המרפאות השונות ובהתאם לפרמטרים שונים: סוג ההלבנה, המרפאה שבה בחרתם לבצע את ההלבנה, מצב השיניים ובהתאם לכך משך הטיפול שיידרש, כן מידת המומחיות של הרופא.

האם באמת חייבים לשלם על הלבנת שיניים מחירים גבוהים?

היום בגלל שטיפול הלבנת השיניים הפך לכל כך נפוץ ניתן למצוא אותו במחירים מאוד תחרותיים בשוק. באופן כללי, טווח המחירים הממוצע של טיפול הלבנה מקצועי במרפאה נע בין 900 ₪ ועד 3,000 ₪. יש הלבנות שיניים באמצעות ציפויים שונים וזה יכול להגיע גם ל-5,000 ₪. חשוב לדעת שחלק מקופות החולים משתתפות בתשלום עבור הטיפול ומעניקות סבסוד חלקי או מלא, בהתאם לסוג הביטוח והקופה המבוטחת כמובן.

רופאי שיניים מומלצים

הבחירה החשובה ביותר לפני הליך הלבנת השיניים, היא הבחירה ברופא השיניים. כשמדובר בחלק כה רגיש בגופנו, שיש לו חשיבות מכרעת על המראה החיצוני שלנו, חשוב לעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר.
הדבר החשוב ביותר הוא שאתם כמטופלים תרגישו בידיים טובות; כאשר תגיעו לרופא מומחה בתחומו, בעל ידע וניסיון, שישיב לשאלותיכם – תוכלו לדעת שהבחירה מותאמת ומתאימה לצרכים שלכם.

המומחיות שלנו היא למצוא את רופא השיניים שיבצע עבורכם את הלבנת השיניים המושלמת ביותר. אנחנו יודעים שטיפול רפואי או אסתטי מכל סוג שהוא עשוי להיות מלחיץ ולהעלות חששות, וזו הסיבה שאנחנו מבצעים התאמה מדויקת בין המטופל או המטופלת לבין הרופא הנכון.

אם אתם זקוקים לייעוץ בבחירת רופא שיניים המומחה בהלבנות, השאירו פרטים ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי.

כמה עולה הלבנת שיניים עם קרן אור?

הלבנת שיניים עם מנורת LED או UV יכולה להתחיל מ-800 ₪ ולהגיע ל-1,500 ₪. המחיר תלוי במרפאה שבה אתם מבצעים את ההלבנה.

כמה עולה הלבנת שיניים עם סד מותאם מרופא?

הלבנת שיניים עם סד עולה 1,000-1,500 ₪. כמובן שמדובר בסד מותאם אישית אחרי שהרופא שיניים לקח את המידות שלכם והתאים אותו אישית אליכם.
סד ביתי שניתן לקנות אותו ברשתות הפארם ובאינטרנט יכול לעלות כמה עשרות עד כמה מאות בודדים.

כמה עולה הלבנת שיניים בציפוי חרסינה?

הלבנת שיניים בציפוי משנה את החיוך ואת מבנה השיניים לחלוטין יכולה להגיע למחיר של עד 5,000 ₪.

מאיזה גיל מותר לעשות הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים מומלצת לעשות מגיל 18 אחרי שכל השיניים סיימו לבקוע. אם התהליך יבוצע לפני ההלבנה יכולה לפגוע בשיניים וליצור נזקים שלאחר מכן כדי לטפל בהם יכאב בכיס.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

שיניים

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?