הרמת גבות – כל מה שרציתם לדעת

הרמת גבות היא הליך שבו מרימים את הרקמה הרכה והעור של המצח על מנת למקם מחדש את הגבות באופן סימטרי. הרמת גבות משפרת את המראה של הפנים – אזור המצח, הגבות והעיניים והיא מתאימה לכל מי שנולד עם אי סימטריה במצח או עבור מי שנוצר שינוי במיקום הגבות שלו לאורך השנים.
הרמת גבות

התייעצות עם מנתח להרמת גבות

לפני ביצוע הרמת גבות, תתקיים פגישה עם המנתח שבה חשוב לדווח לרופא על המצב הבריאותי העדכני, היסטוריה רפואית וכמובן היעדים שמנסים להשיג באמצעות הניתוח. המנתח יבצע הערכה פיזית של אזור המצח, העפעפיים והשרירים באזור הפנים. הוא יכול לבקש מכם להפגין מספר הבעות פנים על מנת להבין טוב יותר כיצד יש למקם את הגבות מחדש במהלך הניתוח.  במהלך פגישה זו, תוכלו גם לבקש מהמנתח פירוט בנוגע לעלויות של הניתוח ועבור מעקב שייעשה לאחר הניתוח (לרוב כלול במחיר הסופי). ביטוח בריאות דרך קופות החולים אינו כולל ניתוחים שנובעים מסיבה קוסמטית וסיכוי גבוה שגם אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי הוא אינו כולל ניתוחים קוסמטיים. כאשר מדובר בסיבה רפואית שבגללה נעשה הניתוח, יהיה עליכם לבדוק מול קופת החולים או חברת הביטוח הפרטית שלכם האם הם יכסו את עלות הניתוח ובמידה ולא, לשקול היטב האם אתם מעוניינים לעבור את ההליך. 

ניתוחי הרמת גבות

ביצוע ניתוח הרמת גבות יכול להיעשות תוך שימוש בטכניקות שונות כאשר כל מקרה נבחן לגופו. הטכניקה בה בוחרים להשתמש מותאמת ליעדים שאליו מנסים להגיע דרך הניתוח, במבנה הפנים של המטופל ובהיקף הניתוח שיש לבצע על מנת להגיע לתוצאות הרצויות. סוגי הטכניקות הקיימות הן:

  • הרמת גבות אנדוסקופית – שיטה מאוד נפוצה שמרבית המנתחים בוחרים להשתמש בה כיוון שהיא נחשבת לפחות פולשנית אך היא גם לעיתים לא מאפשרת קבלת תוצאות רצויות. בטכניקה זו, המנתח מבצע מספר חתכים באזור שמאחורי קו השיער ומחדיר דרכם מצלמה זעיר ומכשור דק. באמצעות מכשור זה יוכל למקם מחדש את השרירים, להסיר עודפי שומן ולהרים את הרקמות של המצח על מנת להרים את הגבות וליישר את המצח. 
  • הרמת גבה זמנית – לרוב משלבים עם ניתוח עפעפיים. הליך שבו מבוצעים חתכים ארוכים יותר באורך של כסנטימטר מאחורי קו השיער. המנתח מבצע הרמה של הרקמות באזור המצח החיצוני דרך החתכים ולאחר מכן גם מרים את העפעפיים ומחליק את הקמטים שנוצרו בין הגבות לאורך השנים.
  • הרמת גבות קלאסית – במצבים שדורשים התערבות כירורגית מקיפה, נדרשת הרמת גבות קלאסית שכוללת ביצוע חתך ארוך מאחורי קו השיער שמתחיל ומסתיים באוזניים. המנתח משתמש בחתך למטרת הסרת עודפי שומן, רקמות ועור וממקם מחדש את הגבות באופן סימטרי שייצור מראה אסתטי לפנים. 
להרים גבות

החלמה מניתוח הרמת גבות

ניתוח הרמת גבות לא דורש אשפוז ללילה (אלא אם כן יש סיבה רפואית שמצריכה השגחה ללילה) והוא מבוצע בהרדמה כללית או הרדמה מקומית. משך הזמן של ההליך הוא בהתאם לטכניקה שבה משתמשים, היקף הטיפול שיש לבצע והאם משלבים הליך נוסף. החתכים שמבצעים בזמן הטיפול נסגרים באמצעות תפרים או סיכות שאותן מסירים כשבוע לאחר הניתוח.  מטופלים שעוברים ניתוח הרמת גבות אינם סובלים מרמת כאב גבוהה – התחושות באות לידי ביטוי בחור נוחות או תחושה של אטימות בכל אזור המצח. האזור בו ביצעו את הניתוח יכול להיות נפוח וגם שטפי דם עשויים להופיע. הנפיחות יורדת לאחר כשבועיים ושטפי הדם נעלמים לאחר כעשרה ימים. זמן החזרה לשגרה הוא אינדיבידואלי עבור כל מטופח והוא לרוב ארוך יותר כאשר בוצעו מספר פרוצדורות במהלך הניתוח (כמו שילוב של ניתוח עפעפיים). ביומיים הראשונים שלאחר הניתוח, ניתן להתקלח אך חשוב מאוד להיות עדינים עם האזורים שבהם בוצעו החתכים. כשבוע לאחר הניתוח ניתן לחזור לעבודה במידה והיא אינה מצריכה מאמץ פיזי. מטופלים רבים מרגישים תחושת עייפות וחשוב להקשיב לגוף ולתת לו את המנוחה לה הוא זקוק. סימנים פיזיים שעדיין לא החלימו ניתן להסוות באמצעות איפור. במשך שבוע ועד כשבועיים לאחר הניתוח מותר לחזור לנהיגה אך רק אם לא נוטלים יותר תרופות שמשפיעות על המוטוריקה. בין שבועיים לחודש לאחר הניתוח אפשר לחזור לפעילות פיזית מתונה כאשר התייעצות עם המנתח מאוד מומלצת על מנת לוודא שלא פוגעים בהחלמה ובתוצאות הניתוח.

סיכונים בניתוח

ישנן מספר סיכונים להליך הרמת גבות אך לא הכרחי שכל מטופל שעובר את ההליך יסבול מהם. באזור בו בוצע הניתוח עלולות להיווצר צלקות ואף שינויים בתחושה של המקום – חוסר תחושה או רגישות יתר באזור המצח או החלק העליון של הראש. הרמת גבות עלולה להסתיים בחוסר סימטריה מבחינת המיקום החדש של הגבות  – הן עלולות להיראות גבוהות מדי במיקום שלהן ביחס לשאר הפנים. יש להמתין עד לתום תקופה ההחלמה על מנת לראות היכן הגבות ממוקמות (במיוחד לאחר שהנפיחות יורדת) ולהחליט האם יש צורך בפרוצדורה נוספת. הליך הרמת גבות עלול לגרום גם למראה של קו שיער מוגבה ואף לנשירה של שעיר במקומות בהם בוצעו החתכים. ניתן לפתור בעיות אלה באמצעות השתלת שיער במידה והצמיחה לא מתחדשת. 

תוצאות הניתוח

יעילות הניתוח ואיכות תוצאות הניתוח יהיו גבוהות כאשר בוחרים במנתח כירורגי בעל ניסיון שמוסמך בתחום הקוסמטיקה. עם זאת, חשוב לזכור שהניתוח לא עוצר את תהליך ההזדקנות ובשלב מסוים, רקמות המצח ימשיכו לצנוח. אפשר לנסות ולשמר את התוצאות על ידי הקפדה על אורח חיים בריא המשלב תזונה שמכילה ויטמינים, מריחה של קרם הגנה וכמובן הימנעות מעישון.  כך תוכלו לשמור על בריאות הגוף והמראה של העור שלכם. 

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הרמת גבות

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?