ישור שיניים – איך עושים את זה?

רבים מאיתנו היו רוצים שיניים יותר ישרות. האופן שבו השיניים צומחות הוא לא לגמרי סימטרי אך כיום ישנה אפשרות לבצע ישור שיניים באמצעות טכניקות שונות. הדרך להתחיל בתהליך שבסופו נוכל לצאת עם חיוך יפה ואסתטי מתחילה כאן.
ישור שיניים

מי צריך ישור שיניים

יש לעשות הפרדה בין ילדים ומבוגרים כאשר מנסים לבחון את הצורך בהליך ישור שיניים. מבוגרים שזקוקים לישור שיניים הם בעלי שיניים עקומות או צפופות או שהמנח שיניים שלהם לא תקין ותואם. הם גם עלולים לסבול מקושי בשימוש בחוט דנטלי או הגייה של צלילים מסוימים, לחוות תחושת לחץ ואף כאב באזור הלסת לאחר לעיסה, להשמיע רעשים בעת לעיסה ולנשוך את הלשון לעיתים קרובות. ילדים לעומת זאת זקוקים להליך ישור שיניים במידה והם מרבים לנשום דרך הפה ולא דרך האף, יש להם נטייה לנשוך בטעות את הלשון או החלק הפנימי של הלחי, הם נוהגים למצוץ אגודל והשיני חלב שלהן יצאו מאוחר או מוקדם מדי.

ישור שיניים  – גשר מתכת

אחת האפשרויות הנפוצות שבהם משתמשים על מנת לישר שיניים היא גשר בשיניים. מדובר בפיסות מתכת קטנות שכל אחת מהן מתלבשת על שן בנפרד. השימוש בטכניקה של גשר למטרת ישור שיניים שכיחה מאוד בקרב ילדים אך ישנם גם מבוגרים שבוחרים בה כיוון שמדובר בשיטה הזולה ביותר בתחום ישור שיניים.  פלטות המתכת מאוד זולות ולאורך השנים נעשו בה שיפורים וכיום היא יותר קטנה ונוחה מהאופן שבו היא הייתה בנויה בעבר. הגשר בו משתמשים עבור ישור שיניים עשוי מנירוסטה ברמת גימור גבוה שמתחברת באמצעות חוטי גומי. אותם חוטים משתמשים בחום של הגוף על מנת להזיז את השיניים למיקום הרצוי בכמה שפחות כאב ואי נוחות. סוגרי המתכת מגיעים במגוון צבעים ולכן הם מאוד מתאימים עבור ישור שיניים לילדים אך פחות למבוגרים בגלל שהגשר מאוד בולט למראה.

שיניים ישרות ולבנות

ישור שיניים באמצעות ציפוי חרסינה

עבור מבוגרים שצריכים ישור שיניים, ציפוי היא אפשרות טובה ויעילה. הציפוי עשוי מחרסינה שאותה מורחים על השיניים אך הן לא מזיזות את השיניים ממקומן אלא מהוות הסוואה. באמצעות הציפוי ניתן להסתיר חורים, מרווחים ופגמים בשיניים. טכניקה זו מתאימה עבור מקרים לא מורכבים אבל היא לא יעילה במיוחד במידה ומדובר במקרה של תיקון בעיית נשיכה או חוסר התאמה חמור בין הלסת העליונה לתחתונה. כיוון שציפוי חרסינה עשוי מחומר שקוף, לא ניתן לראות אותו בזמן שמחייכים. במידה וצריך להשתמש בחוטים, הם מגיעים בצבע של השן ולכן גם הם אינם בולטים. ציפוי חרסינה עולה יותר מגשר מתכת אך ניתן לשמור באמצעותם על המראה האסתטי של הפה. 

מיישרי שיניים שקופים

אפשרות נוספת של ישור שיניים היא אינויזליין, שימוש במיישרי שיניים נשלפים שעשויים מפלסטיק שקוף. המיישרים עשויים מתבניות שמותאמות לכל מטופל באופן אישי וזאת באמצעות הדמיית מחשב. מיישרי שיניים מתאימים למבוגרים או לבני נוער שסובלים מבעיות נשיכה והבחירה בהן מצריכה מהמטופל להגיע אל מרפאת השיניים אחת לשלושה שבועות על מנת לבצע התאמה ולקבל מיישר שיניים חדש. המיישר מזיז את השיניים בקצב איטי אך יציב עד שהן לבסוף ממוקמות באופן שמתאים לפה. יתרון מהותי לשימוש במיישר עבור ישור שיניים היא שניתן לשלוף אותו ולנקות אותו באופן יסודי – אופציה שלא קיימת כאשר בוחרים למשל באפשרות של גשר מתכת. הליך הישור מלווה בתחושת אי נוחות והוא אינו מתאים גם למקרים מורכבים של שיניים מעוותות. 

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

ישור שיניים

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?