מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית – חשוב לדעת

חומצה היאלורונית היא חומר שנמצא בעיניים, במפרקים ובעור ותפקידו לשמור על לחות ושומניות. בחומצה היאלורונית עושים שימוש למטרת טיפולי קוסמטיקה ומזריקים אותו על מנת להעלים קמטים בעיקר באזור הפנים והצוואר. הטיפול מבוצע על ידי איש מקצוע שגם נותן הנחיות על מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית.
לא לעשות אחרי הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית – מה קורה בסיום הטיפול?

בתום הטיפול הזרקת חומצה היאלורונית, עלולה להופיע נפיחות ואי סימטריה בעור. ישנם סימנים קטנים בעור במקומות שבהם החודרה המחט והעור עשוי להיות מגורה. כל התופעות הללו אמורות להיעלם לאחר מספר ימים אבל רק לאחר כחודש ניתן יהיה לראות האם יש צורך בטיפולים נוספים בהתאם לתוצאת ההזרקה הראשונה. חשוב שלא לגרד או לשפשף בחוזקה את האזורים שבהם הוזרקה החומצה ההיאלורונית ולהישמע ולפעול על פי ההנחיות של מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית. 

מה אסור לעשות אחרי הזרקת חומצה היאלורונית

  • מגע באיזור הטיפול – אין לגעת או לשטוף את הפנים כשש שעות לאחר הטיפול. לאחר מכן ניתן לשטוף את הפנים בעדינות עם מים פושרים
  • איפור – אין לשים איפור במשך כיממה לאחר הטיפול
  • חום – אין לחשוף את האזורים שבהם בוצעה ההזרקה לחום קיצוני (כמו למשל סאונה או חמאם טורקי). גם שיזוף נכנס לרשימה של מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית. במידה ואתם חייבים להיחשף לשמש ישירה, הקפידו למרוח קרם אם אחוז מקדם גבוה על מנת למנוע פגיעה בתוצאות הטיפול. 
  • לחץ – חשוב שלא להפעיל לחץ על הפנים ולהקפיד לישון על הגב (ולא על הצד או הבטן)
  • פעילות גופנית – הימנעות מפעילות גופנית מאומצת למשך 24 שעות לאחר ההזרקה לפחות כאשר ההמלצה היא להמתין כשבוע. הימנעות מפעילות פיזית תקטין את הסיכוי להיווצרות זיהום. גם פעילות גופנית כמו יוגה לא מומלצת כיוון שישנן תנוחות שעלולות לגדיל את הסיכוי לחבלה ונפיחות (כמו עמידה על הראש).
  • אלכוהול – אי צריכת אלכוהול למשך 24 שעות מהטיפול – אלכוהול גורם לדילול דם וצריכתו יכולה לגרום להיווצרות של דלקת או להחמיר את הנפיחות הקיימת. מומלץ גם שלא לשתות אלכוהול כמה ימים לפני טיפול הזרקת חומצה היאלורונית.
  • טיפולי פנים – הימנעות מטיפולי פנים או שעווה, טיפולי IPL וכדומה למשך כשבועיים מיום הטיפול. 
  • טיסות – לא מומלץ לטוס לאחר הזרקת חומצה היאלורונית. לחץ האוויר עלול להגביר את הנפיחות ולכן כדאי להמתין כשבוע לאחר הטיפול לפני שטסים
  • משככי כאבים – לא מומלץ ליטול משככי כאבים אנטי דלקתיים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית כיוון שהם עלולים לגרום לדילול של הדם ולהעלות את הסיכוי לנפיחות מוגברת, דימום והופעה של שטפי דם. לאחר שההשפעה של קרם ההרדמה המקומי פגה, עלול להופיע כאב במקום ההזרקה וניתן להשתמש בקומפרסים קרים על מנת להקהות את הכאב.
  • עישון – מומלץ שלא לעשן לאחר הטיפול למרות שאין לפעולה זו השפעה ישירה שפוגעת בתוצאות הטיפול. עם זאת, העישון מצמצם את כלי הדם בשכבות העור החיצוניות, מייבש את העור , מונע זרימה תקינה של הדם ומזרז את תהליך ההזדקנות של העור. העור לא מקבל מספיק חמצן וזה עלול לגרום לקמטים, שינוי בגוון העור ואף כתמי גיל. אז אם אתם רוצים למזער את מספר הטיפולים שתצטרכו בעתיד, כדאי שלא לעשן. 

אלו מספר הנחיות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית שחשוב להקפיד עליהן על מנת שלא לפגוע בתוצאות הטיפול.

מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

  • מגע בשפתיים – אין לגעת בשפתיים, להתנשק או להפעיל לחץ על השפתיים לאחר הטיפול למשך שש שעות לפחות.
  • אודם או תוחם – יש להמנע מכל סוג של איפור על השפתיים למשך 24 שעות.
  • חום – אין לחמם את האיזור, להשתזף, לעשות סאונה וכו' ולהשתדל להמנע משמש ישירה.
  • פעילות גופנית – מומלץ להמנע מכל פעילות גופנית למשך יממה ומפעילות גופנית מאומצת למשך שבוע.
  • אלכוהול – אין לשתות אלכוהול למשך 24 שעות כדי להמנע מדילול דם ומדלקות באיזור
  • טיסות – מומלץ להמתין שבוע לפני שעולים על מטוס כדי להמנע מהפרשי הלחצים.
  • משככי כאבים – עלולים לגרום לדילול הדם ולהגביר את הנפיחות.
  • עישון – במיוחד לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים, מומלץ להמנע מעישון שמייבש ומזהם את העור באיזור השפתיים.
מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית

תופעות לוואי אפשריות של הזרקת חומצה היאלורונית

בכל פרוצדורה רפואית או קוסמטית יש סיכונים ותופעות לוואי אפשריות. סיבוכים עלולים להופיע במהלך טיפול הזרקת חומצה היאלורונית כמו חסימה בכלי הדם. במידה וזה קורה, ניתן להבחין בזה באופן מידי כיוון שהאזור עלול  להלבין או לשנות את הגוון שלו (גם אם לא מדובר באזור המדויק שבו מתבצעת ההזרקה אלא אזור מרוחק יותר). החסימה עלולה לגרום להופעה של שלפוחיות זעירות על העור ובשלב זה המטפל יצטרך לוודא שלא נגרם נזק קבוע לנימים בעור. במידה והמטופל מבחין בתסמינים אלה כבר לאחר שיצא מהמרפאה, עליו ליצור קשר באופן מידי עם המטפל על מנת שיהיה ניתן לפתור את הבעיה באופן מידי. תופעה מוכרת של הזרקת חומצה היאלורונית היא זיהום שעלול להופיע במקום הטיפול כמה ימים לאחר ההזרקה. הזיהום עלול לגרום להופעה של גושים או מוגלה באזור ההזרקה, אדמומיות ונפיחות שרק מחמירים עם הזמן, רגישות, כאב ואף חום גוף גבוה. במידה ומטופל מבחין בכל אחד מהתסמינים הללו, עליו לפנות אל המטפל על מנת לאבחן את הבעיה ולקבל את הטיפול המתאים

מתי לפנות לרופא?

כאמור, ישנן תופעות לוואי סטנדרטיות שמופיעות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית אך חשוב לשים לב לתסמינים שמופיעים ודורשים התייחסות של רופא מטפל. במידה ולאחר כשבוע, והנפיחות באזור ההזרקה גוברת או שמתחילים להופיע שטפי דם חייבים לפנות אל רופא שכן יכול להיות שמדובר בתגובה אלרגית לחומצה ההיאלורונית. פצעי קור גם הם מחייבים פנייה אל הרופא המטפל במיוחד ומדובר במטופל בעל נטייה לפתח כוויות קור או שהוא סובל מנגיף הרפס. החומצה ההיאלורונית עלולה לגרום להתפרצות של ההרפס וזה ידרוש טיפול תרופתי אנטי ויראלי.  במידה וידוע על רגישויות, מומלץ לדון בהם עם הרופא לפני שמבצעים הזרקת חומצה היאלורונית. כאמור, חסימה בכלי דם יכולה גם היא להתרחש כאשר מזריקים את החומצה לעורק ואז זרימת הדם אינה תקינה. הדבר יכול לגרום לנזק בעור וברקמות שבאזור והדבר דורש התייחסות מיידית. התסמינים בחסימת דם כוללים תחושת כאב ברמה גבוהה ושינוי בגוון העור. כיוון שבזמן הטיפול משתמשים בחומר מקומי להרדמה, עלול לקחת זמן עד שהמטופל ירגיש בתחושת כאב ויזהה שמדובר בחסימת דם כתוצאה מהטיפול. במידה וזה קורה כשהמטופל כבר לא במרפאה, עליו ליצור קשר עם המטפל ולקבל ייעוץ והנחיה על המשך הטיפול.

.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הזרקת חומצה היאלורונית

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?