שיניים עקומות – איך מתמודדים עם זה?

האם מידי פעם אתם מסתכלים על אנשים עם שיניים ישרות לחלוטין ותוהים, כמה מזל צריך להיות כדי לקבל חיוך יפה והוליוודי? ובכן, אנו מבינים. החיוך שלנו הוא חלק משמעותי באישיותנו, ושיניים מעוותות, חופפות או עקומות יכולות להשפיע מאוד על הביטחון שלנו. אבל החדשות הטובות הן שלמזל אין שום קשר למראה השיניים שלך!
חיוך מושלם, כבר לא צריך להסתפק בשיניים עקומות


יש כמה סיבות הגיוניות מדוע השיניים גדלות עקום. חדשות טובות נוספות הן שתוכלו לתקן שיניים עקומות באמצעות טיפול יישור שיניים. אבל לפני שניכנס לאופן שבו תוכלו ללכת על רפואת שיניים קוסמטית בכדי להשיג שיניים ישרות יותר, בואו ונבין את הסיבות לבעיות השיניים העקומות ואת ההשפעה שיש להן עלינו.

מה גורם לשיניים עקומות?

יישור שיניים ניתן לבצע במספר שיטות כמו גשר בשיניים או ציפוי חרסינה אך מה גורם לתופעה הזאת מלכתחילה?

  • מציצת אגודל – תינוקות נוהגים למצוץ את האגודל וכאשר הרגל זה נמשך מספר שנים עד שהם מגיעים לגיל פעוט, זה עלול ליצור שיניים עקומות. הלחץ התמידי שמופעל על החניכיים על ידי האגודל גורם לשיניים לצמוח בצורה עקומה והן צומחות לרוב בזווית הנוטה לכיוון החוצה מהפה.
  • לשון דחוקה – התופעה של דחיקת לשון גם לה יש אותה השפעה כמו מציצת אגודל על צמיחת שיניים ובמיוחד על השיניים העליונות. 
  • מבנה הפה – כאשר הלסת העליונה או הלסת התחתונה לא שוות בגודלן, אי הסימטריות יכולה ליצרו בעיות של נשך. במצבים כאלה השיניים בלסת העליונה בולטות יותר ביחס לשיניים בלסת התחתונה וזה יוצר מראה של מעוות.
  • גנטיקה – התופעה של שיניים עקומות יכולה להיות גם משהו שקיים בגנטיקה של המשפחה. ילדים להורים בעלי שיניים כאלו יסבלו כנראה מאותה בעיה גם אם יקפידו על שמירה היגיינת הפה.
  • פציעה – שיניים עקומות יכולות להיווצר כתוצאה מטראומה ופגיעה בלסת שהסתיימה בעקירה או בשינוי המבנה של הלסת. התזוזה של הלסת גורמת לצמיחה עקומה של השיניים והאובדן של שיניים יוצר חלל בפה והנטייה של השיניים היא לצמוח באותו כיוון. 
שיניים עקומות

בעיות שנוצרות בגלל שיניים עקומות

צמיחה של שיניים עקומות עלולה לגרום לבעיות כמו מחלות חניכיים. במקרים כאלו, קשה מאוד לבצע טיפולי שיניים ולשמור על היגיינת הפה. התוצאה של כך יכולה להיות עששת, הצטברות של פלאק, ניחוחות לא נעימים מהפה ומחלת חניכיים. המחלה יכולה ליצור תחושת גירוד, נפיחות ואף דימום ועלולה להוביל לאובדן של עצם ושיניים. בעיה נוספת שעלולה להיווצר היא שחיקה מוגברת של השיניים. השחיקה עלולה להוביל לתחושת כאב ואף למקרים של נעילת הלסת בזמן תנועה. השיניים יכולות להקשות על פעולת הלעיסה (ולבעיות בעיכול כתוצאה מכך) ולקושי בביטוי מילים מסוימות. ההשפעה באה לידי ביטוי באה גם בפן הנפשי וגורמת לדימוי עצמי נמוך ואפילו להמנעות מלחייך על מנת שלא לחשוף את השיניים. 

איך מטפלים בזה?

ישנן שתי שיטות יעילות במיוחד עבור שיניים עקומות והן גשר בשיניים ומגש יישור שיניים. גשר בשיניים מורכב מסוגרי מתכת, חוטים ורצועות גמישות אשר מפעילות לחץ על הלסת שגורם לשיניים לזוז למיקום הנכון שלהן. מגשי יישור לשיניים בנויים מפלסטיק שקוף שנוצר בהתאמה למבנה הלסת של כל מטופל. רופא השיניים יוצר מספר תבניות לאורך הזמן על מנת שיתאימו למבנה החדש לאחר כל פרק זמן שבו השיניים זזו לכיוון שבו הן לבסוף יהיו ממוקמות. האפשרות של מגש יישור לשיניים אטרקטיבי יותר עבור מבוגרים שכן מדובר בטיפול שניתן להסוות אך הוא גם יותר יקר מהפתרון של גשר בשיניים.

מה גורם לשיניים עקומות?

שיניים עקומות יכולות להיווצר בגלל מגוון סיבות, המרכזיות שבינהם הם מציצת אגודל, לשון דחוקה, מבנה הפה, גנטיקה ופציעה. לכל אחת מהסיבות יש דרכי הימנעות וטיפולים כפי שמפורט בכתבה המלאה

האם שיניים עקומות יכולות לגרום לבעיות?

כן, שיניים עקומות עלולות ליצור בעיות של מחלות חניכיים, הצטברות לכלוך שלא מצליחים לנקות שעלול לגרום לעששת או חורים בשיניים, הצטברות של פלאק, ניחוחות לא נעימים מהפה, שחיקה מוקדמת של השיניים וכו'
בנוסף יש לשיניים עקומות השפעה ישירה על ביטחון עצמי ודימוי עצמי.

איך אפשר ליישר שיניים עקומות?

ישנם מספר פתרונות, שהמרכזיים בינהם הם גשר וציפוי שיניים

האם זה בסדר שיהיו לי שיניים עקומות?

כמובן! במידה ואתם שלמים עם הנראות של השיניים, והן לא משפיעות עליכם מבחינת נוחות או בריאות, אין שום סיבה לשנות.
במידה ויש פגיעה בריאותית או שאתם לא שלמים עם המראה של שיניים עקומות, יש פתרונות רבים!

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

ישור שיניים

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?