תיקון ניתוח הגדלת חזה

תיקון ניתוח הגדלת חזה יכול לכלול החלפה של שתל ישן בחדש לאחר כמה שנים, החלפה של שתל בעקבות דליפה או תיקון שמטרתו לשפר את המראה של השדיים על ידי עיצובם. הסיבות לביצוע תיקון ניתוח הגדלת חזה היא בצורך בהרמה, הגדלה או הקטנה של השדיים ותיקון נזק שנוצר כתוצאה מהניתוח הראשון. 

כמה זמן אחרי ניתוח אפשר לבצע תיקון?

הניתוח יכול להתבצע זמן קצר לאחר הניתוח הראשון שעוברים ואף מספר שנים לאחר מכן. עם זאת, ישנם מקרים שבהם המנתח ימליץ להמתין מספר חודשים לאחר הניתוח הראשון על מנת לתת לגוף זמן להחלים ואף אולי להעלים פגם שמפריע למטופלת שבגללו היא מעוניינת לבצע ניתוח תיקון. נפיחות, קמטים בעור, חוסר איזון ואף עיוותים קלים בשדיים הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה. כל אלה לרוב נעלמים לאחר שרקמות השד מתאוששות ואז לוקח מספר חודשים עד שהשתלים מתייצבים במקומם. 

איך לדעת שאת צריכה לתקן את תוצאות הגדלת החזה?

הרצון לשנות את הצורה, הגודל, המיקום של השדיים, סוג השתל בו משתמשים (סיליקון או תמיסת סיליין) ואף תיקון בעיות הקשורות לשתל הקיים כמו דליפה או קרע הם הסיבות העיקריות שמצריכות ניתוח הגדלת חזה. חלק מהנשים שעוברות הגדלת חזה חוות סיבוכים לאחר הניתוח כמו אסמיטריה, כאבים בשד, דפלציה של השתלים ועוד. ישנם מקרים שבהם נוכחות השתלים מקשה על קבלת תוצאות איכותיות מבדיקת ממוגרפיה ואז גם נשקלת האפשרות של הסרת השתל. במידה וקיימת דליפת סיליקון וקרעים בשתל, צריך לבצע תיקון ניתוח הגדלת חזה. אם מדובר במטופלת שפשוט לא מרוצה מהתוצאות של הניתוח הראשון, יכול להיות שמדובר בציפיות לא מציאותיות של המטופלת אך ייעוץ עם מנתח יקבע האם הניתוח השני יוכל לתקן את בעיות האסתטיקה.

מה הסיבות לכישלון הניתוח הקודם 

רשלנות רפואית היא אחת מהסיבות שניתוח להגדלת חזה יכול להיכשל, לכן מומלץ לא להתשר על רופא מנתח בניתוח שכזה ווודא שעוברים את הניתוח אצל רופא מומלץ. בין אם דרך אסתטיקו ובין אם דרך המלצות מאנשים שאת מכירה.

אחת מהטעויות הנפוצות שמתבצעות על ידי מנתחים לא מקצועיים היא קרע שנוצר במהלך הניתוח במעטפת הסיליקון של השתל ודליפה כתוצאה מכך. סיבה נוספת לכישלון של ניתוח הגדלת חזה היא גודל ה"כיס" שאליו מוכנס השתל. כאשר מדובר בחלל יחסית קטן שאמור להכיל שתל גדול, הסיכוי לקרע בשתל הוא מאוד גבוה. על מעטפת השתל מופעל לחץ רב וקרע הוא כמעט בלתי נמנע במצבים כאלה. גם המקרה ההפוך שבו מוכנס שתל קטן מדי לחלל גדול יכול לגרום לכישלון הניתוח כיוון שהשתל אינו מונח בצורה יציבה והוא יכול להסתובב יותר ממה שנדרש. קיימת כמובן גם האפשרות לפגם בייצור של השתל, כך שהוא אינו תקין מלכתחילה. מדובר במצב נדיר שכן השתלים נבדקים היטב תחת מצבים שונים לפני שעושים בהם שימוש בזמן הניתוח. סיבה נפוצה נוספת לכישלון ניתוחי הגדלת חזה היא בלאי טבעי של השתלים לאורך השנים לאחר שהוכנסו לגוף. כיוון שהשתלים נמצאים באזור שבו קיימת תנועה רבה, כאשר הזרועות ופלג הגוף העליון זזים, הרקמות בשד נעות צמוד לשתל והחיכוך הרב יכול לבסוף לגרום לקרע או חור במעטפת החיצונית של השתל. סיבה נוספת שרלוונטית רק עבור שתלים שמלאים בתמיסת סיליין היא שהשסתום שדרכו המנתח מזריק את המילוי לאחר שהשתלים כבר הוכנסו פנימה מהווה נקודת חולשה של השתל וקיים סיכוי של קרע או דליפה דרכו. לא מדובר בסיכון בריאותי כיוון שמדובר בחומר שנספג בגוף והניתוח המתקן משמש למטרת הנחת שתל חדש. 

תיקון ניתוח חזה – הסרת השתל

תיקון ניתוח חזה יכול לכלול רק הסרה של השתל הקיים. זהו ניתוח שמבוצע תחת הרדמה כללית וללא שום קשר לחתך שבוצע בניתוח הראשון, השתל מוסר באמצעות חתך במיקום שמאפשר גישה נוחה ונראות. החתך נעשה לרוב בקפל שלא רואים בבסיס של השד על מנת למנוע הצטלקות גלויה נוספת אך המיקום נקבע בעיקר בהתאם לסוג השתל, מידת השינוי שנדרש, העדפת המטופל והמנתח והמבנה הפיזי של המטופלת. כאשר השתלים מוסרים בגלל קרע ודליפה, רקמת השד לרוב מושפעת מהסיליקון שדלף ולכן מבצעים הסרה גם של שאריות הסיליקון. כאשר הניתוח לא כולל שתל חדש שמוכנס, המנתח מחדיר ניקוז ע למנת לסגור את החלל שנותר ללא השתלים ולאחר מכן מבצע תפירה של החתך.

תיקון ניתוח חזה – הסרה והחלפה לשתל חדש

כאשר מבוצע ניתוח תיקון חזה שכולל הסרה של השתל הקיים והחדרה של שתל חדש, גודל השתל והצורה שלו נקבעים מראש. כאשר מדובר בהחלפה כתוצאה מקרע בשתל, במרבית הפעמים, השתל החדש יהיה זהה בתוכנו וגודלו של השתל הקודם. אם השתל הוסר בעקבות התכווצויות קפסולריות, השתלים לרוב מוחדרים לחלל אחר בחזה (לרוב מתחת לשריר) על מנת למנוע את האפשרות שזה יקרה שוב. כאשר תיקון ניתח זה מבוצע כיוון שהשתלים בניתוח הראשון לא מוקמו בצורה נכונה, אין צורך בהחלפה של השתל אלא רק שטיפה והכנסה מחדש לאחר שנוצר המיקום החדש. במקרים נדירים שבהם השתלים מונעים בדיקת ממוגרפיה, לא מכניסים שתלים חדשים.

תיקון ניתוח חזה – הסרה והרמת חזה

ניתוח תיקון חזה יכול לכלול גם הרמת חזה כיוון שלאחר שמסירים את השתלים, רקמת השד והעור נמתחים ולעיתים קרובות גם צונחים. מרבית רקמת השד במקרים אלה תלויה מאוד נמוך כאשר הפטמה יושבת בחצי התחתון של השד ופונה כלפי מטה. הרמת חזה יכולה לשפר באופן מהותי את המראה של החזה מבחינה אסתטית. כאשר מבצעים התאמה של עור השד שנמתח, המנתח יכול לבצע ריכוז של כל רקמת השד ולהדק אותה על מנת ליצור מחדש את הנפח של השד ולהעניק לו מראה טבעי. הרמת חזה נעשית באמצעות חתך רחב ולכן קיימת גם אפשרות של הצטלקות נרחבת יותר ביחס לניתוחי תיקון חזה ללא הרמה. 

סיכונים בתיקון ניתוח הגדלת חזה

לתיקון ניתוח הגדלת חזה יתרונות רבים אך חשוב להבין את הסיכונים הכרוכים בהליך על מנת להגיע להחלטה שקולה ונכונה. תיאום ציפיות של המנתח מול המטופלת ומתן הסבר על הסיבוכים האפשריים הוא הכרחי. הסיכונים בתיקון ניתוח הגדלת חזה כוללים הצטלקות לא תקינה של העור, דימומים, הידבקות של העור, תהליך איטי ולא תקין של ריפוי העור, שינויים בתחושת של הפטמה או השד, דליפה או קרע של שתל, סיכונים שקשורים להרדמה, קמטים שייווצרו לאורך זמן בעור שמעל השתל, הצטברות של נוזלים מתחת לעור או מסביב לשתל, קרישי דם, כאבים והתכווצות קפסולרית. שתלים אינם פוגעים בבריאות השד ומרבית הסיכונים הם מאוד נדירים (מטופלות עם בעיות בריאותיות קודמות ידועות חשופות יותר כמובן להופעה של אחד או יותר מהתסמינים). למרות שמדובר בניתוח לא מורכב שהיתרונות שבו יכולים לעלות משמעותית על הסיכונים, מידת ההצלחה של הניתוח יכולה לעלות ככל שהמטופלת תקפיד על ההנחיות שהמנתח נותן לאחר הניתוח. הצלחת הניתוח תלויה גם בגוף של המטופלת וביכולת הריפוי שלו. הצפי לתוצאות של תיקון ניתוח הגדלת חזה הוא אופטימלי אך חשוב לדעת כי אין אחריות לטיב התוצאה ויש להמתין מספר חודשים עד שניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית. 

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?